Lydkort og højtalere:

Diverse d.  28. februar. 2005, skrevet af System
Vist: 150 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-02-2005 20:05:10
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey med jer.

Har for en måneds tid siden købt et 5.1 lydsystem med et audigy 2 kort helt specifikt:

Creative Inspire P5800
Creative Sound Blaster Audigy 2 Value / Bulk

Bestilt fra www.midtdata.dk

Det er et helt igennem kanont lydsystem Har dog et enkelt problem:

Der kommer til tider en provokerende metallisk lyd fra højtalerne når de er tændt, det er lige præcis nok til at kunne drive mig til vanvid. Det ER ikke, men lyder som, når et cdromdrev kører meget langsomt og har svært ved at læse cden. (Tinituslyd)

Det er blevet værre med tiden.

Men jeg ville bare høre om der var nogen der havde oplevet et lignende problem, eller om en eller anden bare skulle vide hvad jeg kan gøre?

Af ting jeg har prøvet for at lokalisere problemet:
Når jeg sidder med høretelefoner på til LAN events (har været til 3 weekend lan's siden jeg fik dem) kommer lyden IKKE, altså hvis man sætter hørebøffer til i stedet for højtalerne.

Har prøvet at sætte mine højtalere til en anden lydkilde, min mp3afspiller, og der gjorde de det vidst ikke, men havde den kun sat til i 10 min.

Har prøvet at skabe jordforbindelse via min radiator, dette hjalp på et lydproblem jeg havde med min microfon, men ikke på det med den metaliske lyd.

Det er der ikke når de lige bliver tændt, men når de har stået længe nok med musik (mest når det er lavt) så sker det, og så bliver det ved indtil jeg slukker for dem i et par minutter.

Mvh
Lasse

og nej det er ikke kun mig der kan høre det :e
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2005 20:08:06
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Hvis det er sådan en "glasagtig" raslelyd (kan nemlig også være rimelig metallisk), så lyder det til, at forstærkeren i dine højttalere er fucked.

Kan du evt. prøve at optage det på lyd, og sende det til mig?

NoNigDK@hotmail.com

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
01-03-2005 18:17:48
Svar/Indlæg:
290/25
kan også være netstøj....? hvis du har koblet alle dine ledninger osv på samme stikkontakt... prøv at sætte dem på nogle andre stikkontakter.... og få orden i dine ledninger... måske det kan hjælpe?

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2005 18:21:35
Svar/Indlæg:
667/20
Prøv med en driver opdatering i første omgang, har haft problemr med mit SB kort over et stykke tid, sære knæklyde hver 5'de sekund..

Prøvede også at pille kortet ud og i, pille kabler fra og til osv, men driveren hjalp her..