Vandkøling og plads..

Vandkøling d.  01. marts. 2005, skrevet af fiend
Vist: 443 gange.

fiend

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2005 01:25:22
Svar/Indlæg:
120/26
Davser :)

Er i besiddelse af et Codegen Miditower ATX, og et Asetek Waterchill.
Det jeg mener er et problem er pladsen, kan det passe der ikke er plads til ret meget mere derinde udover grafikkort, psu og hdd når man har smidt vandkølingen i ?

Går og gruer for den dag jeg køber nyt grafikkort, simpelthen pga. fordelingen i mit kabi.. Rodet og meget uoverskueligt mht. ledninger over det hele, og vandkølings-ledningen der bugter omkring gfx ( har kun køling på CPU ), men pumpen er lige under mit grafikkort.. Radiatoren ligger ovenpå mit optiske drev, og når så ledningerne fra PSU'en og de andre ting bliver sat i, så er der jo nada tilbage at rykke rundt på x(

Det skal siges at det nye HW jeg har i sinde at købe er som flg. :

PSU
RAM
GFX

Og jeg tror jeg får et hjerteanfald den dag jeg skal til at rykke lidt i vandkølingen ( Har ikke selv monteret det )..

Meneh, meningen var vist - Har i andre pladsproblemer efter i har monteret vandkøling ?

The

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 07:19:00
Svar/Indlæg:
2651/179
Hvad med at købe et større kabinet ? :i

Mvh.

fiend

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2005 07:28:39
Svar/Indlæg:
120/26
Har jeg skam osse tænkt på ;) Men det ændrer ikke ved at jeg skal pille vandkølingen helt eller delvist af.. Noget jeg helst gerne vil slippe for, for jeg er faktisk bange for at lække vand over det hele og smadre enten mobo, gfx eller hdd.. x(

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 08:02:32
Svar/Indlæg:
2664/97
2# et godt trick er at tømme det for vand før man skilder det ad, så slipper du får vand ud over det hele ;) :p

DU kan kigge i mit kabinet hvordan jeg har mit sat op, skal lige se om jeg kan finde nogen nyere billeder og smide op, så kan du se hvordan det er lige nu :)

fiend

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2005 12:43:01
Svar/Indlæg:
120/26
Ja, som #3 siger, så tænker jeg faktisk på at tømme det for vand, før jeg skiller skidtet ad. Men hvor er det bedst at begyndte at skille det ad ? Går ud fra, ved reservoiret, men jeg har ingen anelse.
Jeg vil jo helst gerne have en hensigtsmæssig adskillelse :)

Twilight

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 12:49:02
Svar/Indlæg:
597/39
#4 Det er jo smart at adskille det ved det nerderste punkt. Sidste gang jeg adskilte mit havde jeg mit cpu hoved som det nedeste punkt, og så var det ellers bare ud i bruseniechen, løsne cpuhovedet lige trække det uden for kabi. og så ellers bare klippe en slange.

Gik meget nemt. :e

fiend

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2005 15:02:41
Svar/Indlæg:
120/26
Kommer nok ikke udenom et nyt kabi hvis jeg skal have plads til en 400W psu, 2x512 ram og x800xt/gf 6800 ultra/gt ? ?:(

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 15:38:21
Svar/Indlæg:
2664/97
5# Jeg vil nu mere det skal være lige efter pumpe, det gør jeg, også pumper den næstenb alt vandet ud af systemet, inklusiv mine radiatore, hvilket ikke sker hvis jeg bare hiver den fra hinanden som du gør :)

Det må du bedst selv kunne bedømme, det fylder jo ikke meget mere de andre ting du køber, men et hightower er nok bedst at have hvis man har vandkøling, så er der plads til det hele nemlig. I et miditower skal man være god til at pakke det hele, og placere ting korrekt for at få plads til det hele :)