vandkøling af GFX - både GPU og ram?

Vandkøling d.  02. marts. 2005, skrevet af Micker
Vist: 315 gange.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 15:19:02
Svar/Indlæg:
1012/98
Hej, jeg overvejer at få vandkølet min computer, ihvertfald mit grafikkort. De fleste GPU kølehoveder er kun til GPU'en. Jeg har dog set nogle dejlige store kølehoveder som både dækker GPU'en og rammene. Er det det værd at få kølehoveder som også dækker rammene?

Der kommer jo ingen køling på rammene hvis jeg kun køber de små kølehoveder til gpu'en. Så rent teoretisk vil jeg få dårligere clock på rammene end jeg har nu, eller hvad?

Jeg har set studiedata.dk har kølehoveder der både dækker ram og gpu men de koster omkring 8-900 kr mener jeg :o
Er der nogen der ved hvor man kan få sådan nogle bare billigere?

JustOne

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 16:29:28
Svar/Indlæg:
453/31
har lige købt den der aquagrafx køler til mit 6800GT kort og den skuffer bestemt ikke!,måtte slippe ca 600kr for det mener jeg,
vil gå ud fra at det danger-den`s du har kigget på til den pris!
jeg kan varmt anbefale aquagrafx da man ikke mister en slot på det plus at den køler godt, og at den så lige er lidt billiger gør jo heller ikke noget :)
men tror at det bliver svært at finde danger-den`s meget billiger!

Holmer

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 17:25:29
Svar/Indlæg:
116/11
Jeg har overvejet det samme. Problemet er at de fine dyre kølehoveder der også dækker RAM ikke dækker RAM klodserne på bagsiden af kortet - og så er det vel stadig kun en halv løsning.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 17:37:52
Svar/Indlæg:
1012/98
#1 er det ikke noget med at det kølehovede ikke passer til et alm. 6800 (non GT/ultra)?

#2 men alligevel, vand på rammene må vel give en del?