Bredbånd for dyrt i Danmark

Litteratur d.  02. marts. 2005, skrevet af KIJ
Vist: 699 gange.

KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 17:16:09
Svar/Indlæg:
499/767
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
DaMooze
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 17:25:25
Svar/Indlæg:
469/83
har altid ment at TDC er nogle være snydepelse som skulle revses igen og igen..



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 17:26:33
Svar/Indlæg:
4263/107
Uuuuh. Så lad os da ta' den diskussion:

FUCK HVOR ER DET RINGE AT VI BETALER SÅ MEGET FOR SÅ LIDT !!!! x(

(:p ;) :e)



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 17:33:18
Svar/Indlæg:
2540/228
vidste de fleste af os ikke det?



PhoneY_Orphant
 
Overclocker
Tilføjet:
02-03-2005 17:37:52
Svar/Indlæg:
76/5
Ikke just den store nyhed, TDC er nogle svin JA...

Har selv en 2.mbit hos TDC og det er kun fordi de er de eneste der udbyder det herude hvor peberet gror...

Og lortet er så hammer ustabilt, klager ugentligt men de er f**ked up ligeglade...

Men CC vandt en sag over dem for nogle måneder siden, så de kan intruducere et nyt bredbåndsformat, til billige penge...



Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 17:38:31
Svar/Indlæg:
1015/85
Tjo gjorde vi vel, men kan vi gøre noget ved det? nope ikke rigtig.



Mojo
 
Overclocker
Tilføjet:
02-03-2005 17:39:45
Svar/Indlæg:
93/21
hvorfor står denne artikel under nyheder????

det jo old news, nej en nyhed ville være at de "såkaldte" liberale ville ophæve det monopol TDC har, og lægge det hos folket igen, for det er da total nederen at jeg skal betale en så stor overpris så TDC's direktør kan få en lønstigning på 15% (det fik han for ikke så lang tid siden) :l

men det værste af det hele er at vi lader dem slippe afsted med det, håber dr.dk's artikel kan hjælpe lidt på diskusionnen



CziX
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 17:39:53
Svar/Indlæg:
134/19
Ja, TDC kræver sq mange penge for at bruge deres rå kobber, men et eller sted virker det også meget naturligt, når de næsten har monopol på kobberet. Man vil da tjene så mange penge så muligt.

Det er sq systemet omkring det, der er råddent x(



Legomand
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 17:44:23
Svar/Indlæg:
4/2
TDC skal kunne give 98% af danskerne bredbånd. De svenske priser der bliver fundet, kan ikke tilbyde den service til 98% af landet. De har kun i byerne. Så det er ikke så unfair, og hvis der er så mange folk der vil betale priserne de kræver, så er der jo også et marked.



Andy.
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 17:55:24
Svar/Indlæg:
1536/33
Jeg tror at det er TDC som sætter begrænsningen, pga. de ejer nettet. Meget beklageligt....

Dette viser også at der er mangel på konkurrence netop på Bredbåndsmarkedet. Det kunne være fedt, hvis der blev sat skub i tingene, så vi andre også kan få >10mbit.

Mærkeligt, fandt lige denne artikel på Computerworld:

http://www.computerworld.dk/de...

De siger jo lige næsten det modsatte ?:( :l

Ovre i Sverige kan man i Skåne i Lund få 1 gbit internet (til private) til 850 svenske kr. (dvs. 700 danske kr. ) Overvej lige hvad det ville koste herhjemme :o :l

Håber på "svenske" tilstande mht. bredbånd på det danske marked.

ps. Er jeg den eneste som ikke kan fordrage at TDC kalder deres internet for Bredbånd ?

Mvh. Andy



#10
CziX
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 18:05:01
Svar/Indlæg:
134/19
#9

Tja, da vi alle sad på k56 modemer og kunne forbindelser som var op til 40 gange højere, var det da meget naturligt at kalde det bredbånd ?

Iøvrigt så er "fibernettet-udbredelsen" også fuld i gang, med en minimum forbindelse på 8 mbit... så jeg er næsten sikker på TDC for sin for sag for sig, når det kommer. Mener det er el-skaberne som har investeret i det. Glæder mig allerede! :e



-Timberwolf-
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 18:06:32
Svar/Indlæg:
421/13
8# Nu er Danmark jo heller ik lige det største land vel? Mon ikke det også ville være lettere at dække de 98% hvis man boede i Luxembourgh? Hvem ved om man ikke i Norge kan få lige så mange kunder, eller flere end i DK, og så stadig holde niveauet oppe?



Dream4
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 18:08:38
Svar/Indlæg:
184/4
Problemet er som de siger i den artikel på ComputerWorld, hvis TDC sænker priserne på deres kobber så vil adsl blive billigere og samtidig skal de firmaer der tilbyder fiber sænke deres priser, hvilket gør folk ikke vil investere i fiber, altså det tager lang tid for investeringerne er tjent hjem, så lad TDC holde deres priser indtil der bliver tilbudt fiber til masserne



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 18:12:29
Svar/Indlæg:
592/17
@9:
Nix du er ikke den eneste der væmmes når man ser en reklame for TDC, når de reklamere for deres "bredbånd"
Bredbånd er symmetriske internet forbindelser på 2 megabit op og ned som minimum.
Jeg syntes også priserne er høje i dk. Men vi kan ikke gøre noget ved det. Jeg syntes 340 kr pr måned er lige til at overkomme for en 512/512. (Hos tele2) Men så gerne at det var prisen for en 2 megabit op og ned.
Desværre ejer TDC de telefon linjer der bliver brugt. Og der sætter de jo prisen. Også selvom de siger de ikke har monopol. Selvfølgelig har de det.
Det eneste håb er at NVE-Seas & andre snart får fingeren ud, og lægger fibernet ud. Så tror jeg TDC må presse prisen i bund på deres internet. Men lige nu malker de kunderne groft!

>> Ebzen <<



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
02-03-2005 18:13:28
Svar/Indlæg:
4295/306
Nu er det jo ikke TDC der er skyld i at de ejer det rå kobber. Det er jo den tidligere Socialdemokratiske (elsker politisk debat :e) regering der sørgede for at sælge TDC for at dække et hul i statskassen og samtidig røg ledningsnettet lige med i prisen... :00

Hvorfor man ikke gjorde som man har gjort ved tog-driften, hvor man har banestyrelsen der ejer skinnerne og så må de enkelte firma'er på lige fod byde ind på togdriften, og givet ejerskabet af alle teleledninger til telestyrrelsen kan man jo kun spørge de daværende politikere om.

Men sådan er det nu bare og nu kan man jo ikke tvinge dem der i sin tid gav penge for TDC + ledninger til at bortgive ledningerne igen...



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 18:20:47
Svar/Indlæg:
722/35
...... og samtidig så fyrer de masser af medarbejdere så overskuddet kan blive endnu større. Det var der Henning Dyremose blev kaldt for Fyre-mose - hvilket han var ked af, men i øvrigt mente at man blot gjorde velovervejede organisationsændringer for at være bedre rustet til fremtiden........
Ja man kan sige meget om Fyremose, men en rar mand det er han altså!...
x( x( x( ....



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 18:30:27
Svar/Indlæg:
167/6
#alle der whiner

Inden i brokker jer alt for meget så prøv lige at forstå det i taler om.
Prøv f.eks at læse den her artikel, http://om.tdc.dk/artikel.php?d...

#4
hvis du kan få TDC kan du også få Tele2, (Tiscali), CyberCity og andre der bruger TDC BSA aftale.

Og hvem siger at CC vil tilbyde VDSL til bilig penge? De skal jo igen tjene penge på samme måde som TDC, VDSL vil sikkert også kun blive til erhverv livet til at starte med.

#7
Læs det link i starten af min post her....

#8
Det er netop en af de grunde til forskellen på priserne i DK og SE.
Endelig en der ved noget om det :)

#10
Jeps NESA/SEAS osv osv ligger fiber ud, men ikke for dine grønne øjnes skyld.. de penge de bruger er dem som alle elforbrugere skulle have tilbage igen jo, og de vil langt fra kunne tilbyde det til mere end 60% af landet - det kan simpelthen ikke betale sig.
Dog skal du virkelig tale for din syge moster før du får hr og fru Danmark med på fiber.

#11
Med vist nok 1200 telefon/ADSL centraler er det sgu ikke bare noget man lige kaster sig ud i. Den investering er langt større end du nogen sinde vil kunne forstille dig.
Jeg kender ikke det direkte tal, men kun et gæt. Og det er ikke noget jeg vil skrive her.

#12
Jeps det er faktisk en god pointe.

-> Før folk begynder at brokke sig, så ved jeg en god del omkring ADSL/Gensolgt ADSL/Råkobber og meget andet pga det er mit arbejde.



Anonym202141123645
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 18:50:14
Svar/Indlæg:
79/5
Prisen for et fibernet til hele dk, vil løbe op i minimum 1000 Miliarder.
Ved igennem interne kontakter hos Mærsk A/S, at deres backbone som går fra AA til KBH, kostede over 1 milliard.
Og det var kun et backbone!! :o

Men hvorfor skal prisen være så høj for dårligt ADSL?
Det nytter jo ikke noget at holde prisen kunstigt oppe, og derefter affærdige det med argumentet aktiespekulativ projektering. Pengene går jo til de forkerte hænder. :l

The Dumbass Connection (tdc) har kørt monopol alt for længe, og det virker ufatteligt at disse tilstande kan eksistere i DK.. typisk når der går politik i det.... så bliver det hele kompliseret, og ofte repareret med halve løsninger.. tsk tsk



Gummiben
 
Overclocker
Tilføjet:
02-03-2005 19:10:50
Svar/Indlæg:
111/1
#17 - Læs liiiiige #16 igen og tryk evt. på linket

Ved at NESA prospekterer 20 milliarder for fibernettet bare i deres område http://www.nesa.dk/privat/prod... men kan så til gengæld sammen med CC/DB/FTH/JAY tilbyde 10/10 mbit for ca. 680,- pr. mnd. (plus oprettelse på 3495,-)

#Alle - Faktisk syns jeg ikke at prisen for ADSL er alt for høj, da TDC er påbudt ved lov at dække 98% af landet - hvilket igen giver høje driftsomkostninger, da vi her snakker om ret mange tusinde km kabler der skal vedligeholdes, for ikke at nævne centralerne og forrentning på ovenstående. Læg alt det sammen og forsøg at tjene penge til aktionærerne, så vil prisen lægge sig i det leje



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 19:14:48
Svar/Indlæg:
167/6
#18

jeps lige pt er det vist nok en små 25.000km fiber kabel og hvis jeg ikke husker galt 200.000km kobber....



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
02-03-2005 19:25:13
Svar/Indlæg:
4295/306
Ja det hænger jo sådan sammen som med alt andet her i DK: Alle skal betale det samme og derfor er der nogen (dem på landet) der skulle betale flere tusinde kr., men som slipper med et par hundrede, fordi dem i storbyerne, som måske kun skulle betale 50 kr., betaler et par hundrede... :)

Det er jo ligesom at alle skal betale skat så alle kan komme på hospitalet, til trods for at der nok er nogle der bruger hospitalet "lidt" mere end andre... ;)



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 19:34:29
Svar/Indlæg:
2126/135
#16 - Nu hænger det jo sådan sammen at TDC købte kabelnettet af KTAS for ca. en 10år siden, men kabelnettet var udbudt til alle der ville betale for det.

Enkelte ejerforeninger og Christiania købte det og betaler derfor ikke for lejen af kablerne, men kun ydelsen fra den enkelte tele/internet- udbyder.

Og JO TDC har monopol i Dk. Men det er ikke på services, men på kabelnettets vedligeholdelse og drift. De ejer kabelnettet. Og derfor skal andre selskaber betale for leje af det. Derfor er TDC eneste faktor i prisen, da de holder et kunstigt højt lejemål for kabelnettet.

Tænk lige over det. Kabel-tv, Telefonkabler, Internet. Alle udbydere betaler til TDC for brug af disse tjenester.

Men nu er det jo frit selv at lægge kabler som fiber osv. Men det kommer jo til en pris.

Fakta er at TDC kan skrue ned for prisen på deres internet, uden væsenlige tab, da det er en del af deres strategi for at holde på kunderne.

Derfor er der er stor risiko når selskaber investerer i fiber, fordi investorerne ved at TDC stadig kan konkurrere på priserne.

Men det fortæller TDC jo ikke. Man går jo ikke ud og siger til alle: Vi kan det og det, og vores begrænsninger ligger her og der.

Fordi så er man færdige på markedet.

Een eneste grund til at bredbånd er så dyrt i DK. TDC!!!111





Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 19:36:45
Svar/Indlæg:
2126/135
#18... der er noget fis at tdc er påbudt ved lov at dække hele landet.

Det var en betingelse i handelsaftalen og ikke nogen "lov". Rimelig stor forskel der!
;)



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 19:47:42
Svar/Indlæg:
167/6
#21

du var/er stiv da du skrev det der ikke?

TDC er slet ikke 10 år gammelt....
Kabelnettet blev solgt af den danske stat sammne med de gamle Teledanmark til Ameritec for 35 mia kr for de små 10 år siden.
De kunne havde valgt at sælge nettet til en anden køber, men mit gæt er at det ikke var særlige mange købere på det tidspunkt og staten manglede penge - det kunne sikkert også være en del af den "handel" staten den gang lavede med Ameritec.

Jaa du kan jo sagtens købe kobberet ud af TDC hvis man vil, det er jo ikke det det hele handler om.

Prisen for leje af kobbernettet fastsættes af Telestyrelsen og IKKE af TDC, hvis du så desuden læser det link jeg postede i mit tidligere indlæg kan du også læse at udgifterne for vedligeholdelse af nettet ikke dækkes ind af lejen til andre udbydere.



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 20:58:37
Svar/Indlæg:
1888/560
You know nothing!!! (jeg vil lige bruge den her nyhed til at pive :e )

Mens i sidder og klager over jeres afssindigt dyre ADLS priser, så tænk lige på småfolkene der ikke KAN få ADSL og simpelthen SKAL sidde på opkaldsmodem (det er mig).
Fik jeg sagt 500kr./måneden?
8 timer om dagen?
Minuttakst derudover (10øre+opkaldsafgift)?
64/64Kbit hastighed (128/128 på bekosting af dobbelt minuttakst og halvveret antal online-timer om dagen)?

Så tro mig når jeg siger dette: I har det fint...

But true, true - de er fa'me nogle blodsugere!! Specielt på modem området, hvor der ikke findes ét eneste rask tilbud (hvis der gør, så fortæl mig det straks!!!!!).

*afslut whine* 8)



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
02-03-2005 21:13:52
Svar/Indlæg:
4295/306
#23 Jep vi skyder skylden på staten (og ikke bare staten men Socialdemokraterne og Mogens Lykketoft! x( ;) :e ) hehe

Jeg har dog oplevet følgende som jeg synes er ret groft af TDC:

Jeg skulle have ADSL installeret hos en "anden" udbyder, men de var tvunget til at benytte TDC's teknikere til installationen, og her havde de ingen inflydelse på dato. De fik bare smidt en dato i nakken af TDC, og den måtte jeg så leve med. Jeg kunne desværre ikke den dag, og den stakkels udbyder kunne ikke hjælpe - kun "anmode" om en ny dato som sikkert heller ikke passede... Da jeg så ringede til TDC var der pludselig ingen grænser for hvor fleksible de kunne være! Og her taler vi om samme teknikker der skulle løse opgaven... :00

Så jeg har da oplevelsen at TDC gør det lidt svært for de andre udbyder som er helt og aldeles i lommen på TDC (igen pga. salget af kobbernettet).

Mht. at telestyrelsen fastsætter prisen... jaja men det gør de på baggrund af de rapporter de modtager fra TDC om hvad det koster, og hvad viden har de om omkostningern? Nada... de kan bare sige "øøøh...okay" og så sætte prisen ud fra det... :)



Gummiben
 
Overclocker
Tilføjet:
02-03-2005 21:27:54
Svar/Indlæg:
111/1
#25 Faktisk har TDC som udbyder ikke større fordele af teknikertiderne end de andre udbydere, iallefald ikke mere... Hele den division kører nu selvstændigt og ejes af TDC, Tele2 og Telia mener jeg det er, så det er nok også en skrøne... At TDC så selv går ind og tilbyder at overbooke tiden og betale manden sin overtid kan vel bare kaldes kundeservice?



#27
CziX
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 21:51:04
Svar/Indlæg:
134/19
#23

Hvis du har hørt lidt efter her i morges, så ville du også have hørt, at TDC har nogen meget gode venner i telestyrelsen. Mener de sagde, at den tidligere direktør i TDC sidder i telestyrelsen pt. For mig lyder det korrupt.



XP
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2005 23:35:33
Svar/Indlæg:
22/4
Får snart vdsl og starter med den mindste, 2mbit/2 mbit til 129,- og det ser jeg frem til efter flere år med dyre forbindelser.



Nick
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2005 01:34:33
Svar/Indlæg:
112/4
#26 da tager du fejl teknikerne høre ind under TDC totalløsninger og den division af TDC er ejet 100 % af TDC A/S(Moderselskabet)
og ja jeg har selv som #25 prøvet det med tekniker besøg
Arbejder tæt på mit hjem og aftalte med besvær at de skulle ringe til min mobil den pågældende dag, så jeg ikke midste en dags løn :i
Idioten ringer så da han ikke kan komme ind da der som hans sagde "jo ikke var nogle hjemme" dooo LÆS din arbejde seddel ( der stod "ring til kunden 15 før andkomst" der var så jeg kunne lukke ham ind)
når soory et lille side spring
Ps til alle der ikke har gættede det så arbejder lone-wolf hos TDC så bær over med hans love for tdc :e



Pederrs
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 07:47:51
Svar/Indlæg:
1198/35
Har ikke læst det hele af denne tråd, så ved ikke om det her har været oppe:

I midt og vest jylland er der nogle energi selvskaber der er gået sammen om at lægge et helt nyt net ned. De første er begyndt at køre på det nye. Den hastighed vi får det på er 10/10Mbit. Og jeg skal nok love TDC er vågnet pga. det. De fløj næsten lige i struben på de energi selvskaber. Men inden for mange år tror jeg ikke TDC har ret mange kunder tilbage i midt og vest jylland. SÅ KAN DE MÅSKE LÆRE DET.



#31
Tz
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 10:27:14
Svar/Indlæg:
588/68
#24 -> det kender jeg kun alt for godt...... Jeg ville også være glad bare for en "lille" 256/512 kb forbindese, da det er langt billigere end det vi har nu......

I sidste måned præsterede mig og min storerbror at bruge 1100 kroner, i bare opkaldsafgifter og minutpriser.... Prøv at tænk jer hvilken forbindelse man kunne få for de penge!!!!!

Det kan godt være at tdc har høje priser, men de dækker trodsalt også 97/98 % af danmarks befolkning, så det er den pris man må betale for at være en af de førende nationer indefor internettets muligheder, eller hvad det nu hedder!

En ting som tdc ikke kan finde ud af, det er at udnytte deres kabler, selv ud til os, som bor ca. 7 km fra centralen. Tdc ar for nylig lavet et abbonoment, der hedder Expres net. Med dette kunne vi have fået 128/128 for 250 kroner om måneden, men tdc regler for at kunne oprette en sådan abbonoment, er at kobberkablerne skal kunne trække en 512 mb forbindelse, for at kunne få 128/128!!!!!!! Og vi kan trække en 128/128, som svare til at benytte begge linier ved isdn, dvs, ingen tlf, men stadig vil de ikke give os noget..... SKOD:x

Mvh Tz



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 12:48:56
Svar/Indlæg:
2126/135
#23. Jeg kan se at du er mægtig glad for TDC, så jeg vil lade dig have den holdning, men du må stadig forstå at virkeligheden er en anden, da TDC sidder og styrer priserne i DK på alt der vedrører kabelnettet. De sætter ikke priserne direkte men er med til at fastlægge minimumsprisen for vedligeholdelse osv.

Og hvis du havde fulgt lidt med i historie (Arh måske ikk) men så havde du vist at KTAS gik sammen med Jysk teleselskab og dannede Teledanmark under en anden bestyrelse (Det er det samme som at sælge!) Og derefter blev det solgt til Ameritec og delt op (Delt op som i "Vi kan få skattefordele") og herefter kaldt TDC.

Hvis du ikke tror mig så smut en tur på biblioteket eller på teknisk museum.

KTAS var Københavns Telefon Aktieselskab) og havde kabelnettet over næsten hele Danmark indtil overtagelsen i 1992.

Problemet lå i at ingen viste at man frit kunne købe kobberet dengang, og frit finde et andet teleselskab.

Derfor sidder TDC idag på næsten samtlige fastnet kunder, og dermed har de "magten", da folk ikke gider besværet med at skifte teleselskab.

Og hvem er det lige det styrer ALT hvis du vil have ny fastnetteleudbyder eller Internet!

Derfor er det at TDC kan holde prisene oppe. Samt deres indirekte indflydelse i Telestyrelsen, når der diskuteres priser.

Men det er da sødt at du tror på Teledanmark og linker til materiale fra deres hjemmeside...
:00



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 13:26:25
Svar/Indlæg:
2126/135
Det skal så lige (Som før) nævnes at staten ejede 51% af aktierne, som der ved salget til Ameritec overgik til TDC's aktieholdere.

Ved salget forpligtigede TDC at overholde nogle service aftaler. Men derfor kan TDC ikke gå fri bare fordi de valgte at holde sig forpligtede. Det var jo NETOP ikke en ulempe at forpligtige sig vel!

For så havde TDC lige en undskyldning hver gang man brokkede sig over deres monopol.

"uh uh... Vi kan ikke opgive vores totale kontrol over kabelnettet, da vi hermed fratager os vores forpligtigelser fra vores aftaler med staten uh uh!!!"

Jaja... Det er jo ÅH så svært at overtage de forpligtigelser.

Jeg kan så lige nævne at handikappede, der bruger andre telefonydelser end os andre, IKKE har fordelagtige priser. Da TDC har monopol på denne service. (Nemlig en del af deres "forpligtigelser")

Og som det står til nu er det i strid med en afgørelse i Telestyrelsen om monopol, men der er ikke noget at gøre, da TDC har en gældende aftale, der kun kan ophæves ved lov.
Og i udvalget i forskningsministeriet sidder "også" en tidligere direktør fra teledanmark...

Og hvis vi skal rigtig ind til sagens hårde kerne, så kigger vi på Dansk Industris Telepolitiske udvalg (Magtens Hårde drenge) Hvor vi har et par tidligere direktører fra TDC. (Og formanden fra Kirk telecom) og andre store selskaber microsoft og ibm osv.

Det er dette forum der er til møder og giver "vejledning" når der skal træffes beslutninger i folketinget!

Jaja... Det er jo "demokrati"



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2005 13:54:30
Svar/Indlæg:
167/6
#32

jeg kender udemærket historien bag KTAS,Teledanmark og nu TDC. Ingen grund til at skrive det.
Men ja TDC er med til at sætte prisen på kobber og vedligeholdelsen, det skal jo ikke være at TDC taber penge på det, selv om det er det der sker lige pt.

Ja TDC har en del af fastnet markedet lige nu, det er jo ikke et marked som der er stor "rift" om -> dog lige med gratis tale lige pt. Men Orange var godt på vej for en del år siden, med egne centraler og kobberledninger. Men de franske tosser forstod ikke hvordan markedet var og det blev deres egen undergang, de lavede nogle ufatteligt dumme ting som kostede alt for mange penge så de gik fallit næsten (og dette er ikke TDCs skyld, men mangel på lederskab).

Med hensyn til den sige på tdc.dk så er de informationer korrekte og sande. Der står ikke noget der ikke må eller noget der ikker passer.

At du er utilfreds med hvordan det hele kører så kan du jo bare forlade landet og være åhh så lykkelig i Sverige, det skal du være hjertelig velkommen til. Grunden til at jeg ikke piver som mange andre herinde er at jeg finder priserne ok. Dog så jeg gerne at de var lavere, men det er ikke noget der slår hul i mit budget.

det var min sidste kommentar - vi er ikke enige og bliver det ikke. Så der er ikke nogen grund til at forsætte



Corlin
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2005 15:49:35
Svar/Indlæg:
237/8
#34

Ganske rigtigt. Hvorfor piver I allesammen. Stort set ALT koster mere i Danmark i forhold til udlandet. Afgifter på f.eks biler og motorcykler er bare et godt eksempel. Jeg har for flere år siden fulgt #34´s forslag og er flyttet til Malmø. Jeg undres næsten dagligt når jeg ser priser på bolig, biler, motorcykler, internet, forsikringer osv. osv i danmark. Der er langt hen af vejen over dobbelt så dyrt.

Men så længe ingen brokker sig og accepterer udviklingen bliver der vel heller ikke ændret på noget.

Corlin



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 15:56:24
Svar/Indlæg:
2126/135
#34

Brokker mig ikke over prisen - Men ydelsen!





Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 18:46:06
Svar/Indlæg:
2192/67
Kender faktisk en som har 20Mbit i sverige. Som tidligere nævnt så koster det NADA. Han giver 449 svenske piratos (ja det er sgu lige før piratos er dyrre end svenske kroner). Det er fandme ripoff. Det er helt vildt.
Men der jo også de her boligforeninger herhjemme som faktisk tilbyder internet ret billigt. En af mine kammerater som bor i KBH har 8mbit igennem den boligorening han er i. Der er 8 lejligheder der deler det. Den er aldrig særlig belastet. Hvis man henter noget fra Dailyrush, uanset tidspunktet faktisk så kan man sagtens komme over 500-600 kb/s. Det giver han 139 for om måneden.



Niels^
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2005 20:37:15
Svar/Indlæg:
194/16
Er helt klart enig i, at det er for dyrt i Danmark, men i ska da ikke sige TDC er nogle svin eller at de er dumme..
Det er de netop ikke. De er da smarte de kan finde ud af at få et NÆSTEN monopol på markedet, og tjene en masse penge på det. Ville vi andre ikke os gøre det ? Det er vel derfor nogle starter en virksomhed, det er da fordi de vil tjene penge, og sælge varern for så mange penge som muligt.!


#39
dryz
 
Superbruger
Tilføjet:
05-03-2005 01:12:28
Svar/Indlæg:
519/32
dkwolf<--
Jeg syntes filmen knækker total for dig fordi:
- Der er ingen her der "whiner". Vi er blot sure over at betale kassen for en spand lort.
- Hvis du poster links for at underbygge dine holdninger, hvad med at finde materiale fra en uvildig 3-part?
- TDC har monopol på udlejning af kobbernet i dk... Hvis du er i tvivl om definitionen på monopol så kig her: http://www.leksikon.org/art.ph...
- Du kan vel godt udtrykke dine holdninger uden at tale ned til folk ?:(
mvh. dryz ;)



jmose
 
Moderator
Tilføjet:
05-03-2005 07:41:05
Svar/Indlæg:
3863/538
Det er derfor jeg dagligt stiller mig tilfreds med min lille ringe forbindelse på 256/64. Simpelthen fordi jeg nægter at gi 400 for noget som alligevel ikke lever op til mine forventninger.
Jeg synes efterhånden at alt er møg-dyrt her i DK. Fx ville vi have de billigste biler i Europa -hvis det ikke lige var fordi staten napper an afgift på 280% x(
Jeg synes de griber det helt forkert an over på borgen. DK er jo ikke en overskudforretning. Det skal bare løbe rundt. :l



#41
RH
 
Overclocker
Tilføjet:
05-03-2005 12:00:44
Svar/Indlæg:
50/9
Husk når i regner prisen ud på bredbånd, så skal TDC have ca.117kr om måneden for forbindelsen, selvom man ikke bruger den telefoni - det er sku for langt ude, monopol af værste skuffe :x

Dyremose er jo også gammel konservativ minister, så han har kontakterne i orden, man tænker jo sit, når man ser ham gå rundt hos de konservative på valgaftenen.

En lille sjov historie, her i vores andelsboligforening havde vi på et tidspunkt tænkt, at lave vores eget internet/kabel/telefoni/ system.
i den forbindelse kontaktede vi forskellige udbydere for at få tilbud, herunder TDC, tror der gik et halvt år, så kom TDc pludselig med tilbud om internet via kabel-tv - underligt. Vi havde på det tidspunkt spurgt om TDc kom og fjernede deres kabler(tv), nu da vi ikke måtte bruge dem til vores eget system, det gør de ikke - deres egendom :x

Vores opfattelse af TDC var, at de sidder med hænderne i lommen og venter og først derefter handler hvis de føler sig truet - under forhandlingerne var de overhovedet ikke til at tale med, der var pris og sådan var det bare x(