-> #17
Enig. Lavede en computer til min søster. Baseret på et Via EPIA. Perfekt til hende. Lille, fræk og siger ikke et kvæk. Sådan skal det være.
Hun kan sidde ved den og arbejde, og må så meget integreret og simplificeret, så bliver det også billigt. Derfor havde hun også råd til at købe en billig fladskærm.
Alt i alt, så fik min søster en computer med:
God harddiskplads
Mulighed for at se DVD-film
Lille pladsforbrug
Lavt strømforbrug
Lavt støjniveau
Lav pris
Høj komfort
Alle plusserne, opvejer minusserne for hende, som jo er:
Dårlig ydelse - set i relief til spil
Computeren er udstyret med 512Mb RAM, og kører særdeles fint. Den har i sig selv faktisk ikke noget minus. Kun ydelsen, der for hende, er ligegyldig.
Jeg fik så fingrene i et MX-tastatur til hende. Ville oprindelig have købt et UltraX, men for kr. 400,- får man det altså ikke meget bedre. Så jeg slog til.
"Desværre" vil hun gerne af med det, så det kan jo være, at det bliver til at UltraX alligevel :00
Hvorom alting er. Så er det en skræddersyet løsning til hende.
Af netop samme grund, er jeg en varm "fortaler" for færdige løsninger. Man køber en computer, går hjem. Sætter stikkene i, tænder og voilá.
Mange af de ting "vi" tager for givet, kan folk som selv min far, søster, forældres venner etc. end ikke overskue. Selvom der er farvekoder på.
Nu ved jeg godt, at jeg fik bevæget mig lidt på et sidespor, men det er bevidst.
Det skal blot understrege, at der er mange ting "alm." mennesker ikke kan overskue.
Derfor er artiklen meget fin. Og med til at vise, hvor svært det kan være. Hvis man som - min søster - skal købe ny computer, og ikke fatter X800XT PE eller Geforce4 MX.
Så er det nemt for hende, at se i en folder, hvad der er til 'high-end' og hvad der er tilpas til hendes behov :)