Transportvenligt vandkøling?

Vandkøling d.  03. marts. 2005, skrevet af The Almighty
Vist: 496 gange.

The
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2005 16:59:10
Svar/Indlæg:
54/14
Hvis nu jeg vil tage springet fra luftkøling til vandkøling-hvordan er det så med transport.
Jeg er ofte til Lan og derfor vil jeg gerne vide om det så er en skidt ide med vandkøling.
Og så vil jeg gerne vide om der er meget vedligeholdelse forbundet med vandkøling, jeg tænker på udskiftning af vand og rensning af slanger og kølehoveder osv.

Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 18:04:48
Svar/Indlæg:
1713/31
Hvis du køber et "normalt" kit og bygger det ordenligt ind i dit kabinet (skruer pumpe og vandkøler fast) så kan du uden problemmer transportere dit kabinet med vandkøling i. Mht. til vedligeholdelse så er der intet hvis du har et lukket system (lukket kredsløb) - så skal du bare smide noget anti-korrisionsvæske ned i vandet (demineraliseret) også bør vandet holde sit rene udseende og metallet forblive pænt.

De forskellige producentre af vandkøling har deres eget anit-korrisions produkt så det skal du bare købe... det er dog halvdyrt/literen (selvom du kun skal bruge milliliter, men nogen bliver nærige af tanken) - et udemærket alternativ til dette er kølervæske som man bruger til en bil. Virker også fint...



The
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2005 18:39:16
Svar/Indlæg:
54/14
Når du siger lukket system, mener du så uden reservoir?
Jeg ville helst have et system med reservoir, da jeg kan forstå at det er det nemmeste at have med at gøre mht. påfyldning osv.



Palmen
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 20:59:13
Svar/Indlæg:
1302/23
Et system uden reservoir er nu ikke så slemt at fylde og udlufte. Du fixer bare et T-stykket et sted i systemet, som du så bruger til at fylde vand på + som luftfælde :)

- Lasse



Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 21:11:15
Svar/Indlæg:
1713/31
#2

Et lukket system er et der er "lufttæt" - altså hvis der f.eks. skal være reservoir i så skal der være låg til reservoiret. Kommer der luft til vandet fordamper det og det hele kalker til. Det er meget grimt og hvis det ikke er lukket så er det jo ikke lige meget hvordan du vender og drejer dit kabinetet... så vil det jo være utæt på nogen måder. Altså er et lukket system et der er 100% tæt...

Er du med på hvad et "lukket" system er nu?



The
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2005 00:03:44
Svar/Indlæg:
54/14
Jeps-så tror jeg at jeg er med.
Hvis jeg skal transportere mit kabinet ofte vil et lukket system være at foretrække + at det ikke vil kalke til.
Er det forstået korrekt?



Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2005 00:47:09
Svar/Indlæg:
1713/31
#5

Ja, men tror 95% af alle laver lukkede systemer. Du kan vende og dreje at kabinettet som du vil med et lukket system da det er tæt, men du skal stadig have i baghovedet du ikke kan udlufte systemet 100% - der vil altid være en lille slat luft tilbage i toppen af reservoiret og det får du ind i systemet hvis du vender og drejer kabinettet for meget - prøv at holde det oprejst under transporten hvis muligt. Det har ikke den store betydning for kølingen, men er irriterene hvis der kommer en gang luft igennem pumpen. Har du bobler i hele systemet... kan godt larme en smule indtil de er væk igen.

Men som sagt - du skal jo bare lavet et lukket kredsløb :)



The
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2005 09:16:55
Svar/Indlæg:
54/14
Jeg siger mange tak for svarende.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2005 09:27:24
Svar/Indlæg:
2664/97
6# jeg kan da nemt få mit system 100% udluftet uden problemer, og kan da også sagtens få den sidste luft ud af mit reservoir, så dte er da ikke noget problem.. :)



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2005 17:47:02
Svar/Indlæg:
3169/185
#3

Synes jeg sq det er :( - Har T-stykke og Filltop...

Tager kedeligt lang tid at vippe toweret... Og selvom det er aluminium... er 17-21 minutter lang tid at stå med toweret i sine arme for at få det pokkers væske ud ;)

#6

Ja, men tror 95% af alle laver lukkede systemer. Du kan vende og dreje at kabinettet som du vil med et lukket system da det er tæt, men du skal stadig have i baghovedet du ikke kan udlufte systemet 100%

DangerDen er vejen frem :P
En fræk lille filltop fixer det problem... Er højeste punkt i mit tower... Og har kørte mange mange mange døgn med pumpen... er overbevidst om den sidste smule luft er ude :P