Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2005 02:43:13
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg er på opfordring af vores kærkomne designer Naitsab, blevet bedt om at starte en tråd om et Folding@Home banner på siden her.
Da Folding@Home er en vigtig del af Oc.dk og på få mdr. har fyldt 6 tråde med næsten 1000 posts. Så ville det ikke være af vejen at have et banner på forsiden.
Her er lidt info omkring Folding@Home:
Folding@Home er et projekt startet af Stanford Universitet i USA. Det er et projekt der går ud på at beregne hvordan proteiner folder, dvs. hvordan en Dna-streng opfører sig.
Formålet med at forstå hvordan proteiner folder, er at det kan bruges til at forstå hvordan sygdomme som Altzheimer syndrom, Parkinson osv. opstår og hermed hvordan det kan bekæmpes.
Men da disse udregninger kræver enorme regnekræfter, har man så forsøgt sig med at lave et program til at fordele arbejdet så at sige.
Dette program kaldes Folding@Home og går i korte træk ud på at man installerer programmet på sin computer og alle dem man kan komme i nærheden af. Programmet downloader så en opgave, dvs. en protein streng, fra en server, og starter med at regne på foldningen af denne streng. Når den er færdig med det sender den resultatet ind til serveren, og man har hermed hjulpet med at bekæmpe disse sygdomme.
Ved modtagelse af resultatet, giver serveren dig nogle points, alt efter hvor godt du har gjort det.
Disse points tildeles dig, og det hold som du folder for, i vores tilfælde Team 13939 - Overclocking.dk, og alle vores points tilsammen hjælper os med at konkurrere mod andre hold.
Konkurrencen er sjov og udfordrende, men mest af alt, er den med til at holde interessen i arbejdet ved lige, og dermed hjælpe yderligere til projektet.
Derfor mener jeg at det er vigtigt at vi på Overclocking.dk kan få et banner der hjælper vores hold med at skaffe medlemmer, og skaffe os en plads foran Edbpriser.dk.
I januar lå vi på plads #76 - Nu ligger vi på #72. Denne fantastiske fremgang skyldes de brugeré på overclocking.dk der engagerede sig i opgaven, og hjalp og motiverede folk med at komme i gang med at folde.
Jeg anede ikke der var noget der hed folding, og jeg anede ikke hvor nemt og simpelt det var, men jeg fik hjælp i forummet og har foldet 24/7 siden januar.
Et smart banner med en opfordring og link til en kort forklaring, ville hjælpe meget med at få nye medlemmer til Team 13939.
Derfor skal vi i denne tråd finde et slogan til et banner.
Jeg mener at det skal være fængende og oplysende - men samtidig ikke for langt. A la dette:
"En rigtig OC'er Folder for sit hold"
Team 13939
Overclocking.dk - Folding@Home
Læs mere her