Qbic vs. DigiDice erfaringer

Diverse d.  04. marts. 2005, skrevet af palle22
Vist: 130 gange.

palle22

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2005 16:33:51
Svar/Indlæg:
818/185
Hey guys
Vil lige reklamere lidt for solteks barebone. Jeg har i et halvt år haft en Abit digidice. Den har jeg nu solgt, og istedet købt en soltek qbic. Og jeg er meget glad for mit bytte!
For det første er qbic IMO meget mere stilet.
Det store display på digidicen lyste alt for kraftigt, også når den var slukket. Dens front var ydermere noget værre plastik ****. Qbic er meget mere "kraftig" i fronten, og yderst elegant.
For det andet er den MEGET mere støjsvag.
Digidicen larmer som standard så meget, at det er irriterende at have den til at stå ved siden af skærmen. Man kan så modde den, men så ryger garantien jo...
For det tredje er den mindre.
Det kan så kritiseres at der ikke er plads til en ordentlig gfx køler i Qbic, men psu'en i digidicen er alligevel knapt nok kraftig nok til at trække et ordentligt gfx, den røg ihvertfald på min, med et 9800pro AIW installeret.
For det fjerde er dens onboard lyd MEGET bedre.
På digidicen var der en masse larm, af hvad ved jeg ikke, men der var masser af inferens i lyden. Dette problem oplever jeg overhovedet ikke med Qbic, den spiller bare...

Der kunne nævnes mere fra min side. Jeg ved godt at smag er subjektiv, men jeg synes lige jeg ville dele mine erfaringer med jer. Jeg vil til enhver tid anbefale en potentiel barebone køber, at vælge Soltek fremfor Abit. Andre mærker er muligvis endnu bedre, men det her var det jeg havde oplevet.

Håber en enkelt eller to kan bruge mine erfaringer :)

VH Palle22