kan ikke slippe af med virus

Software d.  04. marts. 2005, skrevet af Hanga1986
Vist: 537 gange.

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2005 17:10:29
Svar/Indlæg:
259/55
The file C:\WINDOWS\system32\hotkeysvc.exe is infected with the W32.Spybot.Worm virus.

Det er den meddelelse jeg for fra Norton, men Norten kan hverken reparere den, sætte den i karantæne, eller slette den. Og problemet er, at jeg ikke kan finde filen. Heller ikke hvis jeg tager en search i system32 mappen.

Mit internet explorer har opført sig meget mærkeligt de sidste par dage. Jeg kan ikke logge ind alle mulige steder, mine sikkerhedsinstillinger blev konstant ændret, og nogle gange kom der alle mulige underlige popups hele tiden. Jeg har fundet en masse spyware og slettet det, men jeg kan åbenbart ikke slippe af med det sidste program der.

Er der nogen der kender den, og ved hvordan man kan slippe af med den?

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2005 20:34:16
Svar/Indlæg:
2263/135
Prøv at kigge her....

http://securityresponse.symant...

Der står lidt om den og hvordan man fjerner den... Hvis du altså kan komme ind på siden...

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2005 09:59:02
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg tror du er blevet ramt af "aboutblank" Virussen... vi har lige haft den derhjemme, den går ind og blokerer visse sider, sender alt for mange popups til dig, og i det hele taget smadre dit IE...

men der er blevet lavet et program kun til at fjerne det..
det kan jeg ikke huske hvad hedder, men du kan også hente dette..
http://www.pctools.com/spyware...

(det er ikke en virus, men spyware)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2005 12:37:09
Svar/Indlæg:
6052/189
start op i fejlsikret..

ind på dit c-drev.. funktione -> mappeindstillinger -> vis systemfiler, og vis skjulte filer..

så burde du se den..

namco

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2005 10:10:42
Svar/Indlæg:
159/89
eller dl panda av og opdater den og vupti, har selv lige haft den
og panda av platinium åd den i sig*gg* ;)

T-max

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2005 12:56:40
Svar/Indlæg:
649/35
Jeg har oxe rodet med den. jeg gik ind i fejlsikret tilstand fyrede norton af den fandt de inficerde filer med deres stinavne (i system 32 og mange flere) så kopierede jeg hele sti navnet ind i explore søgefunktion (stadigt i fejlsikret tilstand) hvorefter det tager maskinen ca et sek at finde den og i fejlsikret tilstand kan den sagtens slettes.
Husk oxe at slette alle dine temperary internetfiles da den ligger spyware her ibland også, har ikke haft problemer siden ;)