Overclocking af Intel D845PT M-board

Overclocking d.  05. marts. 2005, skrevet af Thunder
Vist: 450 gange.

Thunder

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2005 03:02:31
Svar/Indlæg:
271/71
Nogle venner her spurgt mig om hvorfor jeg ikke overclocker min comp. så derfor søger jeg her ind...
Ved lidt om OC, og ved at OC via. bios på mit board ikke er muligt... så ville lige vide om nogle af jeg ved hvordan jeg kunne overclocke??

HAR: 1.6 GhZ Northwood
Intel D845PT Motherboard
Og nyeste bios opdatering

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2005 03:47:35
Svar/Indlæg:
1713/31
Jeg tror godt du kan glemme at overclocke på det der motherboard. Det er muligt du måske kan øge FSB'en i Windows med det rigtige værktøj, men det er ikke sandsyneligt. Da du heller ikke kan styre spændinger til de forskellige komponenter på boarded er der også kun en smule at vinde på det...

Din CPU var en overclocker i verdensklasse. Alle 1.6GHz'ere overclockede godt!. Mit råd ville være at gå efter et brugt bundkort med 865/875 chipset som f.eks. Abit IC7-G, Abit AI7, Asus P4P800, Asus P4C800 eller lign. Du behøves ikke at gå ud og købe et vildt dyrt et, men prøv at få en af de bedre modeller da det jo er en aldrene generation skulle de kunne fås til gode priser.
Med en af disse motherboards tør jeg næsten garentere din CPU kommer op og køre 2400MHz hvis du har køling til det (kræver ikke så meget)

Hvis du er så heldig der sidder 2 ramblokke i dit system så vil du kunne udnytte dual channel featured på 865/875 chipsettene som giver et riiimelig pænt performance boost. Har du kun 1 ramblok i dit system kan du ikke udnytte det, men du vil aligevel få en smule mere ydelse samt mulighed for at overclocke.

Så det er mit råd... tror nemt du kan finde en af de bedre boards for 350-400kr brugt.

Thunder

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2005 10:08:40
Svar/Indlæg:
271/71
Ok.. mange tak for hjælpen!!!