Jeg må lige bringe denne tråd til lige igen, da mit problem stadig ikke er blevet løst.
Efter alt mit bøvl, tænkte jeg at det måtte være kortet der var kaput, så ville jeg have testet.
Min makker (sgt.hp herfra siden), har et kort magen til, så han tog det med hjem for at teste det.
Han tog sit eget ud, satte mit i, og computeren startede op med det samme uden problmer. Dette er jo for så vidt godt nok, da controlleren så ikke er i stykker, men mit problem er stadig ikke løst.
Lige en opdatering, hvis hele denne tråd er lidt forvirrende.
Jeg har købt en controller (se link i #1) og prøvet at installere den. Jeg putter den i min computer, og installere driverne (med mine HD's på onboard SATA controller), og slukker. Mine HD's sættes over på controlleren, og jeg prøver at starte op. Under opstart får jeg at vide at den finde mine HD's og alle er markert "funcktional", men når windows skal installeres, får jeg en blå skærm (se link i #13), og genstart.
Hvis jeg har mit c:\ på onboard og kun lager på controlleren, får jeg samme resultat, men hvis der ikke er nogen diske på controlleren, starter den fint op.
Jeg har herefter forsøgt at formatere maskinen, og installere med c:\ på controlleren, men efter jeg har indlæst driverne under windows installatioen, får jeg den samme blå skærm og genstart.
Jeg forstår ikke hvad der sker, nogen der kan hjælpe?
Mvh. Karste