Superbruger
Tilføjet:
08-03-2005 19:54:15
Svar/Indlæg:
7/4
Endelig fik jeg en ny pc og jeg vil gerne "Lære" at give den lidt krudt 🙂
Jeg syndtes at jeg har læst godt om det men er stadig lidt usikker med at gå i gang (vil jo ikke smadre noget 🙂
Mit MB har en ting der hedder "AI overclocking" hvor man kan stille den på noget standart (3% 5% 8% 13% 17% ) og så klare den selv det med at stille alt det andet.
smart tænkte jeg lige noget for en noob.
på 3% fik den så 2060 mhz og vcore på 1,456 V
på 5% fik den 2100 mhz og 1,664 V det er så alerede her at jeg bliver en kylling, for hvis jeg lure lidt rundt på jeres profiler og ser på dem med samme cpu så ligger deres vcore kun på 1,4 V ca.
så er det så at jeg gerne vil høre om de 1,664 V jeg fik alerede ved 5% er skadelige eller om jeg kan prøve at gå højere ?
De fleste af jer vil sikkert fortælle mig at jeg skal droppe det automatiske lort 🙂 men er der så en der vil hjælpe mig til hvilke instilinger jeg kan sætte på mit system. eller en der gider (sikkert for 100 gang) at fortælle fra grunden hvad jeg skal stille først og hvor højt jeg må gå op i de forskælige ting osv. så det ikke kan gå galt.
tjaaa hvis i gider bliver jeg glad 🙂
og sorry hvis dette er en iriterende NoOb post 🙂
System:
asus A8v delux
AMD64 3200+ winchester box køler (indtil min fødselsdag så skal der vand i svinet 🙂
2' 512 gb kingston value ram pc 3200
ps: en med et link til et godt program til at tæste cpu temp ved load.