lave kabel fra Rj11 til rj45 hvordan

Diverse d.  08. marts. 2005, skrevet af Primeradk
Vist: 287 gange.

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2005 20:12:42
Svar/Indlæg:
262/84
jeg har en zyxel router fra cybercity hvor der går et kabel fra splitteren til den router. Det kabel er monteret med rj11 stik og 6 ben hvor de 4 bliver brugt.
Nu har jeg købt en ny router og vil gerne have den på istedet men den skal have et rj 45 til på wan siden. hvordan skal stikket føres igennem fra rj11 til rj45.
Kan se i min rj 11 stik at ben 2,3,4,5 er brugt. Nogen der kan fortælle mig hvor de skal sidde i et rj 45?

På forhånd tak

René

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
08-03-2005 20:48:08
Svar/Indlæg:
4033/364
øh sådan ser forbindelsen ud i et RJ45 kabel:
http://www.brinck.dk/patch.asp

MEN STOOOOP op før du lige går igang..

jeg har også en zyxel 650R (godt nok med Tiscali, men mener de bruger nogenlunde samme opsætning)

Du kan ikke bare købe en router , fordi:

1) den skal sikkert understøtte PPPoA - hvilket fåtallet gør (en hurtig søgning på edbpriser gav 33 routere) - de fleste i den dyre ende

2) Vil næsten tro at de låser forbindelsen på MAC adressen af routeren...

Ved ikke helt hvorfor du vil skifte routeren, men hvis det er fordi du vil have WLAN , så kan du godt sætte en WLAN router til fra LAN (zyxel) til LAN (WLAN router) - godt nok kan du ikke bruge NAT firewallen i WLAN routeren og alle de andre smarte features , da den fungerer som et AP (jeg har disablet DHCP og det virker fint).. men kan godt forstå dig, ville også hellere have en "rigtig" router til at klare arbejdet..

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2005 22:49:03
Svar/Indlæg:
262/84
Det er fordi jeg vil have VPN passtrough osv. kan jeg så ikke disable alt og bare kører igennem?

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2005 23:04:42
Svar/Indlæg:
4657/53
fordi der er en rj11 stik i zyxel router er med 99.9% sikkerhed fordi der er en modem bygget ind i den.
så den nye router skal side på lan siden af zyxel.

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2005 23:35:31
Svar/Indlæg:
262/84
synes bare det er underligt man ikke bare kan købe en router og det så virker. Nå men man kan vel bare lave en slags pass trough eller sådan så man bare diregare det hele igennem.
Hvad er forskellen på PPPoA og PPPoE ?

\René

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
09-03-2005 08:55:06
Svar/Indlæg:
4033/364
Ved det faktisk ikke helt, men mener at PPPoA bruges til tlf og PPPoE bruges til LAN.. (vel noget med emuleringen), da PPPoA vist nok bruges til rå kobber.. MEN JEG VED DET IKKE med sikkerhed..

angående VPN passthrough, så kan du i den zyxel (hvis det er en 650'er anyway) gå ind under NAT->(SUI hvis det er den der er markeret, det er det hos Tiscali) -> så i den øverste skriver du bare det IPnr. hvor alle porte skal forwardes.. Så sætter du bare den computer om der skal køre server(?) til at bruge netop det IPnr.. f.eks. 192.168.1.200 - Før du gør det, kan du lige dobbeltklikke på din LAN forbindelse og se detaljer for den , så kan du bare tage Gateway (routerIP, sikker 192.168.1.1) og DNS derfra og udfylde det..

jeg har kørt VPN server/WEB/Tomcat/FTP på min egen, og det har virket fint (well mobilen er ikke helt egnet til den slags browsning, men alligevel) - det eneste du skal huske er at serveren skal have FAST IP.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2005 09:43:56
Svar/Indlæg:
6052/189
#0:

har du ikke noget normalt ADSL modem ??

Det kan da ikke passe at det er indbygget i routeren..

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2005 11:24:53
Svar/Indlæg:
4657/53
#6 hvorfor kan det da ikke det.
både tiscali. CC. struernet og sikkert flere bruger router med indbygget modem.
min router som er en D-Link dsl-504 har da også modem indbygget.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2005 13:13:53
Svar/Indlæg:
6052/189
men så kræver det jo at stikket fra fordelerboxen er med rj45..

For jeg har aldrig set en router med rj11 stik..

Men du har ikke noget normalt modem liggende ? sådan en Speedstream ting ?

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2005 13:36:00
Svar/Indlæg:
262/84
#6, #8 Jeg har et stik på væggen som går til en splitter. Den splitter er der en indgang fra stik på væg og to udgange. En til tlf og en til ADSL. Denne stik er rj11. Det skal så gå med et kabel til min router Zyxel 650R hvor der er en hun Rj11 stik på WAN siden. Så er der alm RJ45 på lan siden.

Jeg troede så bare jeg kunne bytte om på routeren, men blev stoppet af stikket og ville have et diagram. Nu kom der bare andre ting i vejen som du kan læse opover.

#5 eller andre. Hvad kan så min nye router når der står den understøtter VPN osv, hvis jeg også kan dette på en alm? Det er denne jeg har købt http://www.netgear.com/product...

Bortset fra det, tak for de mange saglige svar og fordi i gider tage tid til at hjælpe.
På forhånd tak

\René

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2005 15:10:13
Svar/Indlæg:
971/67
Jeg har også cybercity (zyxel 650r31) og derefter en Linksys WRT54G (wlan router), og du kan bare sætte det op på samme måde som i min guide, så spiller det. En del af guiden kan også bruges selvom du ikke har en Linksys router.

Du er nødt til at bruge Zyxel routeren som et modem, og derefter kan du bruge fx din wlan router som netværkets router.

ellers skal ud sætte det op som i #1 , men jeg vil nok anbefale min løsning hvis din wlan router har nogle flere funktioner end Zyxel.

Guiden kan hentes her:
http://www.business.aau.dk/~js...

Håber det kan hjælpe