spg ang. mach

Køling d.  08. marts. 2005, skrevet af Find.HTX
Vist: 567 gange.

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2005 22:11:22
Svar/Indlæg:
835/72
Hej
Jeg er ved at købe en mach 1, kræver sådan en fætter en ekstre strømforsyning? Eller hvor får den strøm fra?
hvordan med det automatiske start virker det?
og sidst men ikke mindst når alt er slået til og det virker, skal man når man har haft computeren igang lade den stå med strøm til? (jeg pleejer at flå strømmen fra kontakten når jeg slukker min computer.)
På forhånd tak.

MVH Find

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2005 23:34:28
Svar/Indlæg:
835/72
Er der virkelige ingen med viden om dette??

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2005 23:44:21
Svar/Indlæg:
1287/32
Er ikke helt inde i hvordan det automatiske startsytem virker på en mach 1 men inde på nventivs gamle side kunne man se en compatibillity list med mach 1 og der var en del, specielt nyere, bundkort der ikke kunne køre sammen med den. Jeg har desværre ikke kunnet genfinde denne liste.

I Mach 2 er autostarten rimelig simpel og kan bruges på alle mobos. Man setter powerknappen til machen og en kabel fra machen ind i bundkortets pwr on connector. Når powerknappen trykkes ind starter machen sin nedkølingsprocess. Når den har nået sine -33(Kan indstilles) tendes computeren ved at ledningen som går fra machen til bundkortet kortsluttes. Præcist som hvis bundkortet var tilsluttet en normal powerknap.
Men som sagt ved jeg ikke om de fungerer på samme måde med mach 1.

Hvis autostart fungerer er en egen psu imidlertid ikke nødvendig da kompressoren trekker alt sin strøm fra 230v lysnettet. Dog skal machen tilsluttes computerens hovedpsu så den ved om computeren er tendt eller ej. Samtidigt skal den bruge +12v til sine blæsere.

Nej.. Det er ikke nødvendigt at lade computeren stå med strøm.

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2005 17:31:13
Svar/Indlæg:
835/72
#2 Tak for svaret det er meget rart at vide før man køber.
Foresten det med at den ikke skal stå med strøm er det lige fra man har slukket computeren at man kan tage strømmen?