Køb af Fladskærm med IPS / S-IPS panel

Diverse d.  09. marts. 2005, skrevet af -Blaze-
Vist: 319 gange.

-Blaze-
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2005 12:03:45
Svar/Indlæg:
7/2
Hey...

Dette er sikkert et emne der er drøftet til hudløshed, og har da også selv forsøgt at læse mig til så meget viden om det som muligt...

Jeg skal snart ud og købe en TFT fladskærm, og er i bund og grund ret kræsen...

Jeg har besluttet mig for at købe en skærm med IPS / S-IPS panel, da der allevegne ikke er nogen tvivl om at det er klart den bedste TFT teknologi pt.

Endvidere har jeg besluttet mig for at skærmen skal have et Sort (eller mørkt evt. mørkegråt) kabinet, Der skal være et DVI stik på den (ikke nødvendigvis med kabel også da dette kan købes separat) og sidst men ikke mindst skal Responstiden grene være på en 16ms..!?!?

Da 20'' skærme stadigt er en tand for dyre, her jeg besluttet mig for at gå efer en 17'' eller en 19'', helst 19, selvom den ikke kan køre højere oplysning, så er den trods alt stadigt rent fysisk større.

Prisen skal ligge på max 4500 for en 19'' og max 3000 for en 17''

Mit problem er, at lige meget hvor jeg søger eller hvem jeg spørger, så er det meget sjældent at det kan oplyses om hvilken TFT teknologi en given skærm er lavet med Der er næsten INGEN der ved hvad IPS er..!??!. Med andre ord, jeg kan ikke få oplyst om de skærme der ellers opfylder mine andre krav også er lavet med IPS eller S-IPS.

Er der nogen der kan give en stakkel som mig et par gode råd om hvor jeg kan finde hvad jeg søger, evt, også kommentere mine ønsker komme med forslag til ændringer af min specifikation (i tilfælde af at jeg har misforstået noget) og sidst men ikke mindst, smide et par links til hvor jeg kan finde hvad jeg søger...

På forhånd tak

nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2005 14:55:30
Svar/Indlæg:
687/9
søger du et sted hvor du kan se hvilke modeller der er med hvilket panel ?

hvis ja, så værsgo: www.prad.de

hvis nej, så har jeg sq nok misforstået #0 lidt :P



-Blaze-
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2005 15:39:53
Svar/Indlæg:
7/2
Fed side...

Virkelig stor hjælp, her kan man rigtigt se hvilke skærme der har hvilken Panel..!?!? kanon..

Virkelig stor hjælp :e



-Blaze-
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2005 15:59:18
Svar/Indlæg:
7/2
Efter at have gransket lidt, tror jeg at jeg er kommet frem til den konklusion, at jeg vil købe en 17 tommer alligevel, har kigget lidt og fundet frem til den her...

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Er der nogen der har nogen erfaring med denne eller en lignende skærm..??



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2005 19:10:29
Svar/Indlæg:
687/9
har lidt svært ved at tyde om du mener #2 seriøst eller ej :) men det var nu ganske seriøst ment



-Blaze-
 
Overclocker
Tilføjet:
10-03-2005 09:04:11
Svar/Indlæg:
7/2
Heh..

nu hvor jeg læser det selv, kan jeg godt se hvad du mener, det kunne godt lyde som en god gang sarkasme i højt gear, men jo..

Det var skam seriøst ment, Det er en virkelig god side. Den eneste side, jeg endnu har set som har været istand til at give et ordentligt indblik i hvilke skærme der er lavet med Hvilke TFT paneler.

Så jo.. det er en virkelig fed side.. Helt ærligt ment :e



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 14:55:36
Svar/Indlæg:
687/9
;) ;)