Plexiglas i mit system flækker!

Vandkøling d.  09. marts. 2005, skrevet af Cyberguyen
Vist: 412 gange.

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2005 23:03:55
Svar/Indlæg:
611/26
Jeg har lige måtte tømme hele mit system da jeg opdagede at mit Innovatek Flowmeter lækkede svagt.

Opdagede til min frygt at det gennemsigtige plastic var flækket.

Efter at have fjernet det fra systemet og skulle fylde mere vand på, så revnede plexiglassen i mit Innovatek resovoir for øjnene af mig i bunden og vandet begyndte at løbe ud. Jeg havde hverken stødt det eller behandlet det hårdhændet. Havde heller ikke spændt det for hårdt, selvom jeg har benyttet teflontape i gevindet.

Nu spørger jeg om der er andre som har oplevet det samme?

Jeg havde D-Tek SuperCool i vandet kan det ødelægge plexiglas?

Temperaturen på mit vand har generalt været ca. 40-45 grader og det har stået i en uge sådan.

Jeg bliver nærvøs for mit kølehoved til min cpu er også af plastic, men dog noget sort noget.
Eller hvad med min AlphaCool pumpe - kan jeg forvente at det måske også flækker? :x

Håber at nogen herinde måske ved hvorfor?

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 01:00:44
Svar/Indlæg:
4338/142
Hvis flængen er kommet ganske uprovokeret, så ville jeg straks RMA'e sættet.

Lyder til at være fabrikeret af et materiale som ikke tåler temperatur svingninger - og det går jo ikke :l

Tror dog ikke du behøver være nervøs for at cpu-hoved og pumpe laver samme stunt - det er første gang jeg har hørt om problemet i hvertfald.

Det er ikke teflon-tapen der har foresaget en udvidelse af for kraftig karakter vel?

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 09:01:34
Svar/Indlæg:
4018/217
Det lyder galt!!!
Så ved jeg hvad jeg skal gå uden om!!!
Håber ikke der kom vand på dit bundkort eller gfx

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 09:02:02
Svar/Indlæg:
611/26
Jeg tror ikke at det er teflontapen, jeg har givet et 3-4 vindinger og det er jo noget tyndt stads. Det sad kun nede i rillerne af gevindet da jeg skilte det ad...

Det har jo kørt i 2 måneder 24/7 uden problemer - vandet jeg hældte i var ikke koldt - det havde stået i samme stue og systemets temp. var vel 30 grader efter at have været slukket.

Men måske har materialerne ikke kunne følge med hinanden temperaturmæssigt.

Men det gælder jo ikke for den måler i plastic som jeg har på - den er bare revnet og er af samme materiale igennem det hele.

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 10:40:42
Svar/Indlæg:
611/26

intet er blevet ramt af vandet - for resovoir og flowmeter har siddet i væk fra resten - men hvis mit cpu kølehoved knækker, så er det jo en anden sag....

nu kan jeg se på plexiglasset i resovoiret, hvis jeg holder det op imod solen at det også er begyndt at flække i den anden ende og der har ikke været noget teflon tape...

Er igang med at skrive til Innovatek...

Sakari46

Overclocker
Tilføjet:
10-03-2005 11:48:03
Svar/Indlæg:
51/21
Hey, jeg har for noget tid siden siddet på asetek's forum's
Jeg fandt en tråd derinde omkring flækkede kølehoveder, og de mange svar fra autoriserede asetek medarbejdere konkluderede at det er alchohol som der flækker hovederne, plexien reagere kraftigt på noget med alchohol i, derfor flækkede hovederne.
jeg ved ikke om der er alchohol i det "supercool" du har brugt, men du skal nok ikke regne med RMA, da det næsten helt sikkert er en eller anden kemisk reaktion, jeg tvivler meget på at varmesvingninger i den lille kaliber, kan have noget med det at gøre.
Men anyways, tror du skal tjekke aseteks hjemmeside, den har et godt forum for folk med vandkøling (Også selvom du ikke ejer et asetek produkt)