rma

Diverse d.  10. marts. 2005, skrevet af vanovich
Vist: 344 gange.

vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 01:03:31
Svar/Indlæg:
3972/242
hvor lang tid , kan en butik tillad sig at vent med at afslutte en rma sag . har haft mit gfx hos shg for over en måneds tid og har ikke fået rigtigt svar på hvad der skar . de sag at det har sendt det til deres forhandler .

ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 01:04:56
Svar/Indlæg:
4338/142
Vil sige maks. 6 uger



vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 01:07:25
Svar/Indlæg:
3972/242
det midster jo veardi for hver uge der går . :(



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 02:15:18
Svar/Indlæg:
6531/410
hvis det er dit pny 6800u kan det jo være de ikke kan skaffe et nyt af det mærke eller model.

prøv at ring og hør om du ikke kan få et andet mærke eller en anden model så som x800xt pe



teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 09:51:20
Svar/Indlæg:
873/19
Mener at der var noget om at en måned var max.. Men hvis de er MEGET lang tid om det, så skriv til dem og henvis til §79 i købeloven: "Ved afgørelse af, om afhjælpning, eller omlevering er skit indenfor rimelig tid, jf. §78, stk. 4, tages navnligt hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælger for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed" §78 stk.4 siger: "Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen"
§1 stk.2 siger at disse IKKE kan fraviges til skade for køber.
Det hjælper nogen gange at kunne lidt regler ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 11:58:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Specielt de regler som SHG nedsætter, når man køber et produkt hos dem ;)

-> #0

... som siger: 4-6 uger! :D

Så bare rolig. Ved godt, at det er lang tid at vente. Kender det kun alt for godt.

Men sådan er det bare.

Bedste eksempel er nok ABit Boards. ABit "stoler" ikke nok på deres forhandlere, til at lade dem selv vurdere. Så whatever ABit-produkt, skal lige en tur om Taiwan. Se DET er fucked :l :x

Giv lige SHG en uges tid eller to. Men er du helt urolig og ængstelig, så kan du jo bare ringe eller skrive til dem og spørge dem ad :)



teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 12:10:30
Svar/Indlæg:
873/19
#5 Ved ikke lige hvilke regler SHG har, men de kan ikke gå forud for beskrevet i #4 ;) Samt at de er beskyttelses præceptive, hvorfor det er forbrugeren der tages hensyn til primært.. Men ja, netop med IT er problemet at de ikke selv laver produkterne, og derfor heller ikke umiddelbar er i stand til selv at servicere disse :l



Alco
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2005 12:17:20
Svar/Indlæg:
322/30
Jeg havde samme problem som #0.

Jeg havde et ASUS 9800XT som gik kaput. Jeg sendte det så op til Midtdata, og der gik også laaang tid, 4-5 uger hvor jeg ikke hørte noget fra dem.

Jeg ringede så op til dem, og fik at vide at kortet var udgået af produktion, så de kunne ikke skaffe et nyt et hjem, men havde sendt det videre til ASUS.
Jeg spurgte så om jeg ikke kunne få et andet kort istedet for, og så betale lidt til. Det var ikke noget problem. Så ta og ring op og prik lidt til dem.



PomFizt
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2005 13:34:11
Svar/Indlæg:
103/19
Jeg har nu ikke noget imod at vente i lang tid....
jeg sendte min 9700 pro til rma fordi køleren larmede, der gik så 4 uger og jeg ringede til forhandleren... han kunne godt se at det var lang tid, og 2 dage efter ringede han og sagde at nu havde de sendt et 9800 pro til mig i stedet for :D:D:D