Hjælp Stofanet problem!

Software d.  10. marts. 2005, skrevet af Thun
Vist: 588 gange.

Thun
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2005 12:48:38
Svar/Indlæg:
126/27
Hej!

Jeg er rent ind i et problem! Jeg skulle hjælpe en med at hendes stofanet, fordi hun fra den ene dag til den anden, har mistet forbindelsen!

Stofanet Support siger det er noget med firewallen på hendes computer, fordi den fint får en ip adresse, men de ikke kan pinge den!

Det er så her jeg kommer ind i billedet, jeg kikker på den og slåer Norton internet security 2004 fra, men lige lidt hjælper det! Jeg får så den ide at det måske kan være noget spyware/virus der er problemet!

Jeg tager så hendes bærbar med hjem til mig, hvor jeg har TDC webspeed igennem en router! Jeg kopler den til, og stadig vil den ikke på. Jeg scanner så computer med Ad-aware og microsofts spybot, men uden at finde noget alvorligt.
Jeg finder så ud af at windows firewall også er slået til, så den slåer jeg fra, sammen med norton og nu kan den komme på! jeg slåer så norton til igen, og væk er forbindelsen igen!

Jeg lave så den konklusion, at det må være norton der er noget galt med, så den afinstaller jeg og ligger en nye version ind og slåer windows firewall fra, og nu virker det, som det skal!

Nu til problemet jeg ikke forstår, jeg kommer ned til hende, glad for at jeg har lavet den, men nej den vil stadig ikke på! Nu forstår jeg ingen ting, for den virkede jo hjemme ved mig!

Jeg ved at dem der har stofanet, skal sigon for at komme på, men den vil bare ikke ind på den side!

Hvad kan være galt? for jeg har ingen idéer mere, så næste skridt for mig er at format c: og installer windows igen!


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
11-03-2005 00:17:54
Svar/Indlæg:
2309/846
Ja det kan være noget rigtig lort at rode med.
Det KAN være den rækkefølge du tænder apparaterne i.
Start med at slukke for ALT incl modem og evt. routere.
Tænd først modemet og VENT til den har forbindelse og indikatorlampen viser link-active eller hvad det nu hedder.
Herefter tænder du en evt. router, og hvis ikke du har en sådan, så tænder du PC'en.
Så opnår du at dit modem får en adresse, og at dit netkort herefter bliver registreret hos Stofanet ( - på MAC adressen hvis det siger dig noget ). Det med at de ikke kan pinge maskinen lyder sq lidt som noget vrøvl fra Stofanets side.Ping er jo bare et lille program der køres med en kommando, og de fleste WAN interfaces er lavet så de ikke umiddelbart svarer hvis man pinger dem. Min egen router svarer f.eks ikke hvis jeg pinger på min TDC IP, men kun på lokalnettet.
Der også noget andet der lige irriterer mig ved din fejlbeskrivelse.
Du siger at Stofanet kan se at maskinen får en adresse, men de kan ikke pinge den - det er jo i første omgang modemet der bliver tildelt en adresse som så føres videre til din PC - prøv lige at tjekke kablet mellem modem og netkort.
Hvis du åbner en kommandoprompt og skriver - IPCONFIG /ALL
så får du en udlæsning af alle de net-komponenter og IP'er maskinen kender.så kan du jo se om dit netkort får tildelt en WAN-adresse fra modemet.hvis netkortet hedder noget med 169.x.x.x så er der ikke hul igennem til modemet.

Hvis hun fra den ene dag til den anden har mistet forbindelsen, så lugter det jo af hardwarefejl - modem-> kabel ->netkort - en af dem.

pyyyh det var en lang omgang 8)