Holdbarhed på Hydor L20 (SHG)

Vandkøling d.  10. marts. 2005, skrevet af Glubs
Vist: 486 gange.

Glubs
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2005 14:05:40
Svar/Indlæg:
41/13
Jeg købte et H2Osæt fra Asetek, bl.a. med en Hydor L20 pumpe i sommers, dels for at eliminere blæserstøjen, dels pga. OC-potentialet.
Men efter kun 6 måneders brug begyndte pumpen at lyde som om den var ved at brænde sammen (og det blev værre og værre), har jeg bare været uheldig, eller er der andre, der har haft problemer med denne pumpe?

Jeg sendte så sættet til rep. hos SHG d. 25/1, og har stadig ikke fået det retur. Jeg kan se på deres ellers udemærkede RMA-side, at det stadig ligger hos deres forhandler.
Jeg har sendt 5-6 forespørgsler/rykkere, men endten ignorere de mig, eller også får jeg beskeden "vi forventer at få sættet retur fra forhandleren i næste uge".
I sidste rykker forlangte jeg et nyt sæt - hvilket jeg bestemt ikke finder urimeligt - når de nu ikke kunne finde ud af at få det tilbage fra Asetek, men har jeg ikke andre sanktionsmuligheder?
Hvor meget skal man finde sig i i sådan en situation, rent juridisk?


teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 14:33:47
Svar/Indlæg:
873/19
kig her: http://www.hardware-test.dk/oc... der er lidt om det.. Men du har krav på en ny nu, da det er langt over rimelig tid, specielt når der ikke er noget der skal sendes ud af DK..



hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 15:15:38
Svar/Indlæg:
1419/29
Har ikke haft problemer med shg.
Men en af mine venners pumpe ville ikke tænde så vi sendte den bare direkte op ti asetek.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2005 17:18:08
Svar/Indlæg:
4263/107
Du er nødt til at ringe til dem. De er elendige til at svare på e-mails ;)



dR-EsKiMo
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2005 18:08:53
Svar/Indlæg:
456/27
nja jeg synes nu de er meget flinke...det kommer bare and påom du er en nar der skriver eller om du skriver som en fornuftig person ;)



dR-EsKiMo
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2005 18:08:56
Svar/Indlæg:
456/27
nja jeg synes nu de er meget flinke...det kommer bare and påom du er en nar der skriver eller om du skriver som en fornuftig person ;)



dR-EsKiMo
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2005 18:09:01
Svar/Indlæg:
456/27
nja jeg synes nu de er meget flinke...det kommer bare and påom du er en nar der skriver eller om du skriver som en fornuftig person ;)



Glubs
 
Superbruger
Tilføjet:
11-03-2005 12:38:05
Svar/Indlæg:
41/13
dR-EsKiMo: Speeking of "nar" (hentyder til antal poster) :).
Jeg starter altid med høflige poster, i dette tilfælde ringede jeg til dem først (d. 16 el. 17/2), det tog "kun" omkring 25-35 minutter at komme igennem, og jeg blev bare spist af med "prøv igen i næste uge" (dette var efter 2 uger, hvor der ikke var sket en skid).
1. post skrev jeg så til support-mailen (d. 23/2), hvor jeg høfligt bad om en status.
2. post skrev jeg efter yderligere 2 dage, stadig i den høflige afdeling, hvor jeg igen-igen rykkede efter en status.
Her fik jeg svar samme dag (25/2), af en norsk (??) supporter fra SHG.NO (??), der svarede at de forventede svar fra forhandleren i næste uge (sidste uge).
Sidste mail sendte jeg så i tirsdags, nu ikke helt så høfligt længere (det synes jeg da bestemt heller ikke, de fortjener længere), hvor jeg gav dem besked om, at jeg ikke længere fandt mig i den behandling, de har givet mig, og forlangte at de sendte mig et nyt vandkølingssæt. Dette har de så stadig ikke svaret på.

IMO gør dette mig da ikke til en nar, og det er jo også let for et firma at være "flinke", så længe de bare tjener penge på kunden - det er først når man skal bruge support man virkelig finder ud af, hvor godt/skidt firmaet virkeligt er.
Jeg har da også haft gode oplevelser hos dem, men har også oplevet ligende situationer før (har haft et GFX-kort til rep. som også tog en krig at få tilbage - dog ikke så slemt som dette).