Bedste ram 2X512 til asusP5AD2-E premium og P

Diverse d.  10. marts. 2005, skrevet af Banko
Vist: 201 gange.

Banko
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2005 16:57:48
Svar/Indlæg:
79/33
Hvad vil det bedste køb af ram være til et sådan setup?
Den skal ikke bruges til spil, blot til almindelige opgaver og en del flytning af data!!
Det skal min være 2X512mb, så det er dual ram

Har hørt noget om, at visse ram producenter optimere visse modelretninger mod specielle systemer, og vil blot sikre mig at jeg ikke køber ram optimeret til et amd system.
Det skal min være 2X512mb

Håber i kan hjælpe.

Banko
 
Superbruger
Tilføjet:
11-03-2005 21:48:58
Svar/Indlæg:
79/33
Ingen der ved lidt om ram til at kunne sige hvilket mærke og model der vil passe og yde bedst til AsusP5AD2-E premium bundkort....eller et bundkort der yder bedre end dette?



Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2005 02:38:33
Svar/Indlæg:
1713/31
Hvis du ikke har intenssioner om at overclocke så skal du have nogen ram som kører med specificationen "DDR2-533 CAS3-3-3-8" som f.eks. OCZ's Performance PC2-4200. Det kunne også være OCZ Enhanced Bandwith PC2-4200 Revision 2 - disse er dog røvdyre og egner sig kun hvis man virkelig har tænkt sig at presse sit system til det yderste med vandkøling eller lign.

OCZ er min egen favorit, men firmaer som Crucial (Ballistix serien), Corsair, Mushkin, Geil, Kingston (HyperX serien) laver optimerede ram til high-end systemer som du også kan tage et kig på...

Ramene jeg nævner kan købes hos www.oc-wear.de for ~1700kr uden fragt (det ligger i tyskland! - OCZ ram er meget dyre i Danmark!).

Det du nævner med optimeret til et AMD system kan være lidt lige meget - Intel og AMD systemer nyder godt af de samme ting som er optimeret, men når der står ram er optimeret til AMD så er det fordi de vil kunne køre længst over deres specification (overclocke) i sådan en platform.