Skærm gået i stykker?

Diverse d.  11. marts. 2005, skrevet af Count_ZerO
Vist: 160 gange.

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2005 20:05:25
Svar/Indlæg:
626/53
Hej

Som overskriften siger, så er min skærm muligivs delvist i stykker...
Det vil sige at den virker hvis der går et D-SUB kabel ind, med ikke med DVI...
Har prøvet følgende:
Fra D-SUB til D-SUB på skærmen, virker.
Fra DVI til DVI, sort skærm, slet ingen reaktion på boot, KUN sort.
Fra DVI ---> DVI til D-SUB converter (altså D-SUB kabel på DVI porten via converter), virker, bruger den konfiguration nu.

Har også prøvet at køre den der Fejlfinding i Win, men den løser ikke problemet... Man kan ikke komme til at aktivere skærmen nogen steder...

Men det er jo ikke holdbart, jeg kan ikke bruge to skærme på én gang, hvilket er det jeg vil...
Har lige investeret i et nyt DVI kabel, men det er ikke problemet... DVI på grafikkortet virker jo da jeg satte den konverter på DVI --> D-SUB, så det er ikke udgangen som fejler noget... Så er den eneste mulighed vel skærmen? Eller er der andet som kan være galt?

Det skulle nødigt være GFX driverne siden der ikke sker noget OVERHOVEDET med DVI fra GFX til DVI på skærm... Altså ingen reaktion ved boot eller noget, det er ligesom når compen er slukket...

Problemet opstod for langt tid siden, har dog ikke rigtigt fået gjordt noget ved det... Men det skete en dag da jeg startede RealOne Player, så crashede det. (crashede hele tiden på min comp dengang, blå skærm, så genstartede jeg også virkede det somregel) Nu skete der bare det at engang da det crashede med blå skærm og alt det der, så brugte compen kun den gamle sekundære skærm... Jeg kunne slet ikke få nogen som helst kontakt til den udover når jeg brugte DVI. (skærmen understøtter både DVI og D-SUB)

Skærmen er en Acer AL1721, og GFX er HIS X800Pro Ice-QII.

Håber i kan hjælpe på en eller anden måde, ellers må min skærm en tur til RMA hvilket jeg er ikke meget for ^^
Den anden skodder, men et ellet andet skal man jo glo TV på, lol... :P