Harddisk: Bip Bip grrrrr Bip

Diverse d.  14. marts. 2005, skrevet af procyon
Vist: 215 gange.

procyon

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2005 14:24:55
Svar/Indlæg:
39/13
Da jeg kom hjem i dag til min computer kunne jeg ikke forstå hvad der var som lavede en høj pive lyd. Testede først alle kølerne og fandt derefter ud af at det var min ene harddisk (slave, maxtor 160 GB). Jeg opdagede at det IDE kablet var revet løs, vel og mærke mens computeren var tændt. Dvs. harddisken har formodentlig være tilslutte på halvdelen af stikket.
Genstartede computeren, men siger stadig en del underlige lyde og piver stadig. I windows kan jeg ikke få adgang til de data'er jeg har liggende, idet harddisken ikke vises i "denne computer". Genstartede igen for at prøve noget andet og fik denne gang ved opstart af windows, blå skærm inden jeg kom ind i windows. Pillede den fra igeng og vil først høre om i har nogle gode råd om, hvordan jeg kan genskabe mine dataer og hvad der kan være skyld i den ikke virker. :00
Data'erne betyder meget for mig, idet der var gemt pcw'er (cs) fra de sidste 3 år. Vil meget gerne kunne genskabe dem. Håber i kan hjælpe.

Btw. Harddisken køre slave, idet jeg har styresystemet på master. Men ved i jo nok ;)

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2005 14:31:32
Svar/Indlæg:
2335/16
Norton ghost vil jeg mene du kan bruge er dog ikke helt sikker.
Lyder lidt ligesom den er stået helt af :x

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2005 15:50:55
Svar/Indlæg:
1287/32
Jeg synes desværre også det lyder meget som den er stået helt af... Også er der ikke meget du kan gøre for dine data med mindre du er klar til at betale flere tusinde for at få et firma som Ibas til at genskabe dataene.

Du kan evt prøve at se om disken er synlig fra bios eller windows partition manageren. Hvis det er er der mange datagenopretningsverktøj på www.runtime.org
Prøv evt også med et andet kabel og dobbeltjek at jumperne er placeret rigtigt

dR-EsKiMo

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2005 16:07:29
Svar/Indlæg:
456/27
jeg gjorded det samme med min 80 😕 piv alle mine dejlige warcraft movies og familie aka fest med vennerne albums :x dead hdd

den rev sig løs mens jeg baskede med mit wasser køling....så den dø i de blå gnister :(