Asus DigiMatrix

Diverse d.  14. marts. 2005, skrevet af @ngler
Vist: 8824 gange.

@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
14-03-2005 15:36:41
Svar/Indlæg:
4033/364
Vi har kigget på denne Home Entertainment PC der bl.a. ikke har nogen PSU

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Patriarch
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2005 10:00:47
Svar/Indlæg:
8/0
Hejsa

I glemmer at skrive at denne "barebone" er complet ubrugelig til en HTPC. Her kommer nogle grundene

1. Spdif sider i fronten=] Derfor skal man have klappen åben konstant hvis man vil have digital lyd. Ikke fedt til den pris

2. TV-tuneren har ingen hardware chip, til encoding= Ikke en rigtig pvr. Man kan kun sætte en Yuan Mini Pci hardware TVtuner i, hvilken koster kassen hvis man overhovedet kan købe den i DK. Dertil kommer at man så må ofre sit wireless kort , for at få plads til den.

3. Grafikkortet, ja jeg ved at mange siger at der ikke skal et særligt godt grafikkort til at køre TV applikationer. Men de skal sgu have 128mb dedikeret ram, og være DX9 kompatibelt for at kunne køre VMR 9. Dette gør sis's delte ikke....Derfor er bundkortet og selveopbygningen af dette system, ikke vejen man skal gå.....Jeg mener, der kan ikke sættes et ordenligt grafikkort i kva systemets fysiske/tekniske specifikationer. Dette betyder atl Cpu'en skal tage sig af videoencoding/decoding, TV-tuning, TV-out.

4. Chipsettet er gammelt og langsomt, hvilket HAR KÆMPE betydning når cpu'en skal håndtere stort set alt

5. Lyden som det påpeges i anmeldelsen....En gammel codec baseret løsning, som i øvrigt også kræver processorkraft

6: Asus's Software er useriøs og fyldt med fejl, som i virkeligheden nok ikke skyldes sofwaren som sådan, men snarrere hardwarens mangel på ydeevne. Hvis man skal lave noget der er seriøst skal man have XPMCE, sagetv, gbpvr, Mythtv osv.....Men disse kan ikke køre uden et PVR kort, som asus'en ikke har.

7. Understøtter kun ET SLIMLINE DVD/CD drev= dyrt

8. Understøtter kun en 3,5" drev

Alt i alt, er det kun udseenet der virker tiltalende, men hvis alle klapper osv skal stå åbent, så vil jeg til enhver tid fortrække at købe et eller andent billigt kabinet og investere i en ordentlig maskine og så gemme den langt væk, fra syns og hørevidde





@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
23-03-2005 22:01:17
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg mener også et konklusionerne er:

1) fronten skal være åben for SpIF +dvd
2) hmm syntes ikke helt det var et problem, men ok den optager i MPEG2
3)jep Sis315 er langsomt og ikke specielt 3d
4) jep, men pga. max cpuen så er sis 651 stadig rimeligt, men ikke supert!
5+6) jep - udvidelsesmulighederne er små.. og softwaren er ikke speciel god

7) well der sidder et i , i forvejen, og det er relativt godt.. men jo hvis det skal skiftes så koster det
8) jep, men der er ikke plads til mere.. så skal det være USB2 diske.. hvilket der er rig mulighed for..

ideen er god, praktisk er mindre godt..