FX5900 Voltage?

Grafikkort d.  14. marts. 2005, skrevet af System
Vist: 324 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2005 16:49:03
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej!

Jeg har et mindre problem med mit Asus FX5900, eller rettere har selv fremprovokeret det, jeg har softmoddet det til et Gainward 5950 Ultra, og med et godt resultat!

Jeg sidder nu med min computer og at virker fint! Men når jeg køre 3d mark 03 slukker computeren med det samme døren åbnes, præcis samme øjeblik hver gang!

Jeg har allerede prøvet flere forskellige drivere, nvidias, Asus, gainwards mm.
Jeg har også prøvet at flashe det til et leadtek 5950 ultra, og det med samme samme resultat.

Jeg har faktisk ikke nogen ide om hvad det kan skyldes, jeg har en 360W PSU, så jeg går ikke ud fra det er den?

Mit MB er et MSI K7N2-Delta-ILSR og jeg har lige flashet det, så det skulle heller ikke være en fejlkilde.

Så er jeg kommet til at spørge mig selv, er der forskel på den voltage som FX5900 og FX5950 Ultra køre ved, for så ville det måske give mening i min lille verden.

Jeg har selvfølgelig gemt min gamle bios til mit grafikkort, men ville være meget ked af at skulle gå tilbage ;)

På forhånd mange tak.
Martin Hagelund.
Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2005 23:01:50
Svar/Indlæg:
2029/63
Softmod høre egentlig ikke hjemme under bios flashing ;) og det går jeg ud fra du har gjordt.

Du skal huske at dit kort køre konstante 3d hastighed modsat så mange andre. Derfor du ikke oplever Throttling men kun reboot, Antager jeg.

Inden du flashede, kunne du så køre 5950 ultra hastighedder på ram og core?

Normalt er det dumt at flashe med en 5950 Ultra bios når man har 5900 Kort, da ram timmings er andreledes.

Der er 8 forskellige versioner af din bios, Giv mig lige nr på din eller send den til mig

her kan du se de forskellige.

http://www.mvktech.net/index.p...

har lige moddet version 08 til 1.5 Vcore så prøv du emd den til at starte med og gelm det fis med 5950 Ultra biosen.

her
http://bigup.peecee.lir.dk/ind...

Og er du sej nok skal jeg nok hjælpe vidre ;)



donto
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
15-03-2005 09:51:48
Svar/Indlæg:
168/31
#1
Du skulle ikke ligge inde med en Albatron FX5900NU Turbo ? med samme mod ;)