winnt.sif bliver da brugt til installation af et windows system, ikke til at loade selve windows.
Hvis du skal loade en bat-fil under opstart af windows (inden der logges på) er der flere måder dette kan gøres på: (nu skal jeg se om jeg kan huske dem alle)
1. Du kan køre din .bat-fil i asynchonous mode på machine settings. Hvis en command-line file bliver kørt i asyncronous mode, vil den kunne standses af brugeren. Den vil blive kørt asynkront med de maskin settings som bliver lagt på maskin-konfigurationen når dine registrerings-database indstillinger bliver loadet.
Maskine indstillingerne bliver loadet FØR dine bruger indstillinger.
2. Du kan køre din fil synkront med maskin indstillingerne. Her kan du så ikke afbryde filen, men den bliver kørt til filen er exekveret.
3. Du kan køre filen asynkront med dine bruger indstillinger. Igen kan denne proces afbrydes af brugeren (bare sluk på krydset på det lille command prompt script som kører i baggrunden)
4. Den kan køres synkront med dine bruger indstillinger....og kan så ikke afbrydes.
Den bedste måde at køre en sådan .bat-fil er, hvis du har en server at køre den fra, så den lægges på din klient.
Hvis du vælger server-løsningen, og filen skal køres med maskine settings skal du lægges den i Sysvol-mappen og køres som et alm. script (det er i hvert tilfælde en måde at gøre det på).
Hvis du vælger at køre den som en bruger indstilling, kan du vælge at lægge den i en bruger-profil på din server...og kalde den som et script i en Logon-script-fil, f.eks "Logon.bat" og klade filen derfra.
Hvis scriptet så enten skal køres i asynkront/synkrom mode, skal der laves Group Policies på den server som afgør hvordan scriptet skal køres.
Hvis du dermod ikke bruger server-løsningen, skal du finde ud af, hvordan du kan loade din bat-fil via de lokale politikker på maskinen. I så fald, mener jeg, at det kun kan lade sig gøre at køre den som en bruger setting....som så skal loades hver gang du logger på.
Håber at det gav mening. Præcist hvordan du gør, kan du sikkert finde masser af materiale om vha google.