Har faktisk rigtig god erfaring med TRENDnet! Selvom det er et ret billigt mærke, så adskiller de sig alligevel fra de fleste andre, da de ikke benytter Realtek chipset, men derimod de lidt mere prof. Broadcom...
Bruger selv TRENDnet her hjemme, og på både min nuværende og min tidligere arbejdsplads har vi også udelukkende brugt TRENDnet 😉 Kan specielt godt li at drille min kammerat der har købt en hunde dyr HP Catalyst switch, og til et lille lan vi holdt på et tidspunkt brugte vi hans switch sammen med min TRENDnet TE100-S24WS, og så kan du selv gætte hvilken switch der gik kold ikke mindre end 2 gange, i løbet af den weekend... (og det var ikke min 😉 )
Min TRENDnet router har yderst sjældent problemer, og det der typisk har været, hvor jeg har genstartet den, det kan lige så godt være min totalt amatør agtige ISP, som nok kan udnævnes til DK's mest ustabile :P Jeg har prøvet flere forskellige routere baseret på Realtek, og den har ingen af de problemer som de ellers har, som bla. problemer med at opdatere DHCP leases på WAN porten, og vilkårlig crash og den slags...
Desuden så er det meste af TRENDnets udstyr administrer bart via web interface, hvor andet dyrere udstyr ofte er henvist til telnet(seriel kommunikation)... Og hvis man ellers har brug for at indbygge nogle specielle features i firmwaren til de forskellige ting, så kan sourcekoderne frit hentes fra deres hjemmeside.
(Men hvis jeg havde penge nok, så stod der helt klar 3COM på alt mit netværks udstyr 😉 )