Onboard LAN @ A8V

Diverse d.  15. marts. 2005, skrevet af Anonym2020102112223
Vist: 138 gange.

Anonym2020102112223

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2005 23:35:32
Svar/Indlæg:
125/39
Jeg har et problem med mit nye Asus A8V bundkort.

Ligemeget hvor korrekt driveren nu er installeret, viser den stadigt "network cable unplugged". Har prøvet med driveren fra cd'en og den nyeste driver fra asus.com
Onboard LAN er aktiveret i bios, og alle indstillinger er som det skal.

Det er præcis samme problem som ham her:
http://www.techsupportforum.co...

Men det ser ikke ud at der er nogle der kan svare på det.

Har smidt et PCI 100mbit netkort i fra realtek, og det virker som det skal.
Det er lidt nederen at skulle RMA et board pga. sådan en bagatel, men i eventuelle sammenhæng med videresalg osv. ville det være irriterende med defekt LAN.

Jeg har ikke overclocket noget endnu, og jeg kører Win XP SP2, med alle updates installeret.

System:
AMD64 Winchester A 3500+
Asus A8V Deluxe
2x256 MB GeiL Ultra PC4000 cas2.5
Zalman CNPS7700 120mm.

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2005 18:43:20
Svar/Indlæg:
1248/70
Havde nøjagtig samme problem som dig men da jeg havde afmonteret boardet komplet til RMA ville jeg prøve en sidste gang på bordet (altså bundkortet var ikke monteret i et kabinet, men lagt ud på et bord) SÅ VIRKEDE DET PLUDSELIG !! og jeg har ikke kunne få det til at fejle siden.

Har prøvet noget lignende med et Epox EP-8RDA+ hvor 1394a porten ikke virkede.

Efter at have klaget til forretningen (hvor det så pludselig også virkede) viste det sig (prøvede 2 forskellige bundkort før jeg fandt ud af det) at man skulle installere windows færdigt og derefter af/påmontere CPU'en ??? så kom pludselig den gode meddelse "fundet ny hardware" i windows og så virkede det fuldstændigt problemfrit bagefter.
(reset bios og biosupdate var prøvet men uden noget resultat - kun af/påmontering af CPU hjalp--- mærkeligt nok ...

Håber du får gang i dit netkort - prøv at gøre som jeg gjorde

---CB