Jeg ville nu i samkvem med sønnen vælge noget hardware og indstallere det, så svært er det heller ikke, bios opsætninger og andre problemer kan opstå, men det kan denne side jo hjælpe med, og er man lidt påpasselig, så er dette slet ikk så svært..
En check på et vis beløb var en god ting, så kan der nå at ske lidt ting på hardware fronten så det nyeste der nu er at finde kan købes efter drengen er konfimeret..
Alt det snak om raid diske og SLI osv, er for mig helt hen i skoven, da de fleste ikk kan se forskellen i de detaljer som hardcore gamere kan, så jeg ville enten gå efter et stk 6600GT eller 6800GT, disse kort yder altså fint, og en enkelt raptor 36/74gb løfter systemet meget, og raid mener jeg kun er flueknepperi og stadig et spørgsmål om hvor hardcore det nu skal være..
Summa sumarum, lav et alm gamersystem baseret på et ordentlig grafikkort, et 939 board med pcie, samt en mellemklasse AMD64 3200-3400, 1gb ram gerne i 1800-2300 klassen, en god system disk (f.eks en raptor), og en lager disk af en vis størrelse, en 400-500W forsyning gerne med 120mm blæser.
Til sidst et ordentlig kabinet som evt klare flere harddiske, plads evt vandkøling og plads til 120mm kabinet blæsere så hardwaren kan få det køligt, Ikk altid casemod kabinetter tilbyder de bedste forudsætninger for dette, men stadig en vigtig del syns jeg...
Man ka sagtens brænde 15K af på det bedste, men det er en god ting at se sig om først, og læse godt med tests, selvom det virker uoverskuelig, men det er den eneste måde man får lidt indblik i sagerne..