Ny Super PC til knægten

Diverse d.  15. marts. 2005, skrevet af System
Vist: 362 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2005 23:35:53
Svar/Indlæg:
0/11005
Kære OC

Jeg ved at min søn ivrigt læser dette forum og derfor passede det fint at spørge. Han skal konfirmeres inden 2 måneder og derfor vil jeg give ham den bedste PC jeg kan finde. Jeg gider ikke rode med den selv og derfor skal den være samlet fra forhandlerens side af. Jeg har set lidt på dell, men ved ikke helt hvordan de er til spil, da dette er absolut det vigtigste.

Jeg skal kun bruge selve maskinen da han er i besiddelse af resten af udstyret.

http://www.shag.dk/module.php?...

Jeg har set lidt på denne monster maskine, og er det noget i kan give grønt lys for? Jeg tænker også lidt på bundkort og AMD/Intel hvad er godt.

Den skal kunne trække alt indtil han flytter hjemme fra hvis sådan nogat kan lade sig gøre

På forhånd tak for hjælpen

MVH

Bent Serum
Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2005 23:44:07
Svar/Indlæg:
3214/18
Du kan også tage et kig her: http://www.mindstormsystems.dk...

De samler også nogle rigtig fornuftige gamer-systemer til rimelige penge...

artzuh

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2005 23:46:18
Svar/Indlæg:
98/20
Lækker nok PC der, iflg. mig burde du kunne trække de nyeste spil på det "monster" der.

Godt nok vil jeg anbefale min egen computer, som også har en værdi på omkring 16000. Godt nok ikke så fedt kabinet, og nok ikke så stor harddisk, men den kører 100% og jeg tror næppe man får bøvl med at trække de nyeste spil med det HW jeg render rundt med.

Du kan se min signatur hvad jeg ejer, hvis du er i tvivl så smid en email på Rune"FJERNDETTE"@skodby.dk

"Fjerndette" er pga. spam :)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2005 23:53:41
Svar/Indlæg:
14079/622
->#0
Om 1års tid kan maskinen - næsten uanset hvad du går, ikke trække alt på høje detaljer.. om 3år er den "håbløst forældet". Og sådan er udviklingen.
Du kan gardere dig rimeligt ved at købe en s939 maskine med pci-e, så fremtidig opgradering er mulig. :i

Imo er en a64 3200+ med et SLI-mobo, 1 gb ram, et 6800gt, en chillinnovation510a og et fornuftigt kabbi + et par blæsere det bedste du kan købe til en fornuftig pris.
Bestil evt hos shg.dk og få dem til at samle den. :)
Så bliver det også noget under de 10k, som du kan gemme til senere opgraderinger :D

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2005 23:56:12
Svar/Indlæg:
14079/622
og synes at det er bondefangeri at tage 15000kr for den du har fundet når det kan gøres for hvad, 10000 ? :l

og det er med onboard lyd til den pris..

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2005 00:22:49
Svar/Indlæg:
4657/53
* Indtroduktionstilbud, SPAR 1395kr.
* Xclio Super Gamer Tower
* 550W Supersilent Powersupply
* MSI K8N SLI Platinum
4 x USB 2.0
Firewire Port
4x Sata porte
* AMD 64 3500+, S939 Winchester
* 1GB DDR400 RAM, Original (2x512)
* 200GB SATA Harddisk, 7200rpm, 8mb cache
* Diskettedrev 1,44MB 3,5"
* Nvidia GeForce 6800GT 256MB TVOUT PCI-E
* 16x Liteon DVD Brænder, DUAL Layer
* Creative Soundblaster Audigy 2 - 7.1
* 10/100/1000Mpbs Gigabit Netkort Onboard
* .Microsoft Windows XP Home Edition
så koster den 13775.
2 stk dvd drev er der nok ikke brug for.
2gb ram er også for meget.
400 gb hd plads til en der bare spiller? er 200gb ikke nok

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2005 00:25:29
Svar/Indlæg:
1287/32
http://www.mindstormsystems.dk...
Denne computer giver IMO mere for pengene end den fra shag. Denne computer inkluderer en hurtiger processor, søjtydene kvalitetsram og noget nær den hurtigste grafikkort løsning der kan opdrives idag (2x6800GT i SLI).
1 gb ram er idag nok til at kunne trekke alle spil. Hva angår hardiskplads burde 250gb være rigeligt til din søn et godt stykke tid fremover medmindre han arbejder med store mengder rå ukomplimeret video.
Ram og HD er også nogle af de områder der senere er lettest at opgradere.

Men prøv at lav en realistisk vurdering af hans behov. Topklasse grafikkortløsninger er kun nødvendige hvis han spiller mange nye krevende spil i meget høje opløsninger med AA/AF. Sidder han fx med en fladskærm der ikke klarer mere end 1024x768 vil han aldrig kunne slippe de kræfter løs et 6800U/X800XT gemmer på.

Udfra dette er det også vigtigt at huske at en computer der idag ligger i topklassen ikke vil kunne bruges til meget om 4 år.

Derfor vil jeg anbefale dig at købe en god middelklassecomputer til din søn for omkring 6-8000kr nu og udskift denne mindst 1 gang iløbet af hans hjemmeboende periode.

Gør du brug af denne fremgangsmåde vil din søn hele tiden sidde med jevn spilleydelse. Køber du derimod en meget dyr computer til ham nu vil dens ydelse, som sagt, ikke være specielt god set iforhold til standarden om 2-3-4 år.

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2005 00:44:25
Svar/Indlæg:
1287/32
#5 Ved at sammensette delene selv ender jeg på omkring 11.500kr incl. win xp så shag har taget en pæn overpris for computeren. Mindstormsystems tilbud er derimod svære at slå med selvbyg.

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
16-03-2005 06:48:56
Svar/Indlæg:
1536/33
Jeg ved du ikke vil samle selv, men hvis din søn hænger ud her på dette forum vil jeg tro at han får større glæde af sin computer hvis han selv vil samle den. (sådan plejer den generelle holdning at være herinde)
Evt. Kan du også give ham en check med f.eks 10.000 kr,- , så han selv har mulighed for at samle sin "drømme-computer". (det ville jeg selv være mere glad for) Ved godt det ikke at den fedeste ide at "bare" give ham en check, men det giver han flere muligheder, end hvis du bare giver ham en færdig-samlet-computer.

Ellers så vil jeg også anbefale som #3 siger ;)

Mvh. Andy

KAK1000

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2005 09:46:51
Svar/Indlæg:
248/37
http://www.shg.dk/link.asp?got... <-- altså den er jo pisse dyr og jeg skal komme efter dig skal jeg. Men altså den kører en FX-55 CPU og 2 Geforce 6800ultra, det er en monster at slæbe rundt på så han skal nok ikke have dårlig ryg.

Man kan jo nok desværre ikke komme uden om at en computer bliver forældet, og den her computer vil også holde i 1-2 år, men altså hvis din knægt er ivrig læser herinde vil han jo nok også finde ud af glæden ved at overclocke, så hvis han nu læser lidt videre vil han når computeren er ved at være forældet være klar til at kunne overclocke den til den store guldmedalje

KAK1000

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2005 11:15:48
Svar/Indlæg:
248/37
#13 - ja det ser noget bedre ud, men der er jo ikke H2O i, bremser jo lidt for muligheder for OC, men alligevel er det lige hvor fedt det H2O system man får med er

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
16-03-2005 11:44:27
Svar/Indlæg:
667/20
Jeg ville nu i samkvem med sønnen vælge noget hardware og indstallere det, så svært er det heller ikke, bios opsætninger og andre problemer kan opstå, men det kan denne side jo hjælpe med, og er man lidt påpasselig, så er dette slet ikk så svært..

En check på et vis beløb var en god ting, så kan der nå at ske lidt ting på hardware fronten så det nyeste der nu er at finde kan købes efter drengen er konfimeret..

Alt det snak om raid diske og SLI osv, er for mig helt hen i skoven, da de fleste ikk kan se forskellen i de detaljer som hardcore gamere kan, så jeg ville enten gå efter et stk 6600GT eller 6800GT, disse kort yder altså fint, og en enkelt raptor 36/74gb løfter systemet meget, og raid mener jeg kun er flueknepperi og stadig et spørgsmål om hvor hardcore det nu skal være..

Summa sumarum, lav et alm gamersystem baseret på et ordentlig grafikkort, et 939 board med pcie, samt en mellemklasse AMD64 3200-3400, 1gb ram gerne i 1800-2300 klassen, en god system disk (f.eks en raptor), og en lager disk af en vis størrelse, en 400-500W forsyning gerne med 120mm blæser.

Til sidst et ordentlig kabinet som evt klare flere harddiske, plads evt vandkøling og plads til 120mm kabinet blæsere så hardwaren kan få det køligt, Ikk altid casemod kabinetter tilbyder de bedste forudsætninger for dette, men stadig en vigtig del syns jeg...

Man ka sagtens brænde 15K af på det bedste, men det er en god ting at se sig om først, og læse godt med tests, selvom det virker uoverskuelig, men det er den eneste måde man får lidt indblik i sagerne..