Computer vil ikke starte.

Diverse d.  16. marts. 2005, skrevet af boegvad
Vist: 200 gange.

boegvad

Superbruger
Tilføjet:
16-03-2005 03:24:09
Svar/Indlæg:
5/3
Jeg har prøvet at stykke følgende sammen:
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
3500+ Winchester
1GB Kingston HyperX RAM
X800XL PCIexpress

men da jeg havde samlet det hele (som jeg plejer) efter alle kunstens regler og trykkede på startknappen skete der...intet. Den vil altså ikke boote op og hverken blæsere eller noget kører. Der er dog strøm på moterhoardet da der er en lille standby-diode som lyser. Jeg bruger en 400W strømforsyning med 20pin stik og selvom det er et 24pin stik på motherboardet har jeg læst at det burde virke alligevel da de 4 ekstra pins er ekstrastrøm til PCIexpress.

Jeg har prøvet alt, rykket rundt på ram, grafikkort, jumpers, tjekket cpu, nulstillet bios og flere andre ting, men intet hjælper. Er der nogle der har den bare den fjerneste idé om hvad der kan være galt så ville jeg meget gerne høre det. Overvejer at gå ned og købe en 20-24pin converter eller en ny strømforsyning, men er lidt i tvivl om det er det som er problemet.

Nogle forslag til hvad der kan være galt?

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2005 08:57:36
Svar/Indlæg:
2959/206
Hmm nu spørger jeg meget dumt :i
Men har du forbundet pins rigtigt fra front til bundkort? :)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2005 09:02:06
Svar/Indlæg:
3169/185
Nede i venstre hjørne er der 4 kraftige røde dioder - hva sker der med dem når du trykker på boot knappen?

Mvh. 12k

PS: Kontakt mig på one_to_know@hotmail.com hvis processen skal gå hurtigere, kender næsten alt til det bundkort ;)

boegvad

Superbruger
Tilføjet:
16-03-2005 12:24:27
Svar/Indlæg:
5/3
Alle stik til kabinet er forbundet rigtigt til bundkortet (jeg har proevet samtlige muligheder saa paa et eller andet tidspunkt har de vaeret) og det har ikke virket paa noget tidspunkt. Desuden findes der en power og reset knap direkte paa bundkortet saa man ikke har brug for kabinettet og de virker heller ikke.

Ingen af de roede dioder lyser, men den gule standby-diode ved siden af goer naar jeg taender for stroemmen paa stikkontakten.

PS: 12k - sender dig en mail nu

NPI

Superbruger
Tilføjet:
16-03-2005 14:34:15
Svar/Indlæg:
406/1
#3 du har sikkert tjekket det men hvad med din pcu køler er den korrekt forbundet (en løs forbindelse eller fejlmontering kan hindre boot) har du (ja jeg ved godt power dioden lyser) prøvet at kortslutte din psu?

boegvad

Superbruger
Tilføjet:
16-03-2005 15:14:21
Svar/Indlæg:
5/3
Jeg har tjekket stik et par gange, men til sidst saa afinstallerede jeg cpu'en for at se om den mon havde taget skade under installationen. Det havde den ikke saa jeg vil ekstra-dobbelt-tjekke samtlige stik naar jeg samler den igen.

Hvad faar jeg ud af at kortslutte PSU'en? Jeg er rimelig sikker paa at PSU'en virker korrekt da jeg har brugt den i min gamle computer indtil i gaar.

NPI

Superbruger
Tilføjet:
16-03-2005 21:39:31
Svar/Indlæg:
406/1
#5 nå ok så ingen grund til at prøve det (hvis du lige havde fåaet den kunne du kortslutte et par ledninger så du kunne starte psu'en uden modstand -hvilket jo vil vise om den rent faktisk virkede..)
Men der er vel ikke andet at gøre end hvad du selv siger nemlig skille den ad og så prøve igen, hvis heller ikke det hjælper kan jo så næsten kun være moboet som er problemet.