6800le bios flash hvordan.??

Grafikkort d.  16. marts. 2005, skrevet af Hustler-by-nature
Vist: 296 gange.

Hustler-by-nature
 
Overclocker
Tilføjet:
16-03-2005 10:10:43
Svar/Indlæg:
3/1
hey alle i seje overclockere...:D

jeg har et ASUS V9999le/TD (6800le)
og jeg vil selvfølgelig gerne lege med det..

jeg har hørt man kan lægge en GT bios i... er det rigtig... vis ja..

hvor kan man hente den henne-- og hva for et tool skal jeg så bruge .??

Tak Friends

//:hustler-by-nature

T-max
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2005 12:03:08
Svar/Indlæg:
649/35
Jeg ville ikke flashe med en gt bios da dette for mit tilfølde resulterede i af mine ram ikke kunne clockes lige så højt derimod ville jeg redigere i min originale bios så den giver mere volt til gpu for så kan det sparke mega røv men... jeg ville ikke gøre dette med en standart køler på :00

og være forsigtig giv det maks 0.2 volt ekstra har selv prøvet med 0.3 på et leadtek og det gik ikke godt og resulterede i at jeg måtte flashe i blinde.

men lidt ekstra volt op til 0.2 volt kan gøre underværker jeg fik mit op på 460 mhz mod 300 som std.



Remulus
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2005 12:06:00
Svar/Indlæg:
108/42
Jeg har det samme kort... og har softmoddet det til 12 pipeslines og 5 vertexshaders... og det virkede og gav ca 1500 points mere i 3D2003...

Men at man kan eller skulle kunne flashe det med en GT bios, mener jeg ikke er muligt, da det er nogle helt andre ramtyper der sidder på de kort... Hvis noget med hastigheden... Et GT har DDR3 ram, og det har LE ikke... Så det kan vist ikke lave sig at gøre overhovedet...

Men jeg er ikke superklog på det område, og desuden søvnig idag... :p så jeg vil da også gerne vide det med sikkerhed fra en anden herinde, der ved lidt mere på området...



Hustler-by-nature
 
Overclocker
Tilføjet:
16-03-2005 13:02:27
Svar/Indlæg:
3/1
jamen på ASUS hjemmeside står der at det har ddr3 ram.??



Hustler-by-nature
 
Overclocker
Tilføjet:
16-03-2005 13:03:20
Svar/Indlæg:
3/1


TinkerBell
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2005 13:11:41
Svar/Indlæg:
369/0
Der står oxo 700 MHz(350MHz DDR)
http://www.asus.com/products4....

Som er det som sidder på



T-max
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2005 14:01:57
Svar/Indlæg:
649/35
Du skal først chekke at alle pibelinesne virker ellers er det den sikre død hvis de ikke virker. dem åbner du med rivatuner.
de går du ind under 2. faneblad og trykker instaler driver herefter sætter du den til show masked hardware og sætter herefter vil det være muligt for dig at åbne alle pibelinenes men åben dem kun en ad gangen og test om de er stabile !! (du har 2 x 4 pibes du kan åbne for, du kan kun åbne dem 4 adgangen)

Som jeg skrev vil jeg absolut ikke flashe med en gt bios for det går i fuck taler af erfaring !!

men rediger i stedet i biosen til at give den flere volt
dette gør du således (citat):

Flashing af BIOS til 6800 LE

Jeg bruger NVFlash442 (win-versionen), som bruges til at flashe.

www.bbpix.com/su211/nvflash442...

og Nibitor 1,9, som bruges til at redigere ens bios.

http://www.mvktech.net/index.p...

Åbn en kommando promt og find hen til den mappe (og drev) du har lagt nvflash i. For at hente din bios frem skriv:

nvflash442 -b navn.rom

(hvor navn er det navn du vil give din nuværende bios).

Åbn denne fil med Nibitor, og under fanen clockrates ændrer du volten under 3D clockrates fra 1,1 til 1,2. Gem biosen igen med Nibitor (under et andet navn end din originale hvis du vil gemme denne).

Åbn en kommando promt igen og giv nvflash kommandoen:

nvflash442 -f nybios.rom

(hvor nybios er det navn du har givet din nye bios )

Nu er det flashet, og næste gang du genstarter er ændringen trådt i kraft.

Hvis man vil hente en bios fra et andet kort og flashe det skal man give kommandoen:

nvflash442 -p -u -2 -f nybios.rom

Dette mener jeg dog er mere risikabelt end kun at redigere i ens oprindelige bios.

Generelt vil jeg faktisk sige at man skal passe på med at rode med dette overhovedet! (husk det er på eget ansvar, men nu er vi jo på overclocking.dk )

følg denne anvisning slavisk og det virker !! men som jeg skrev tidligere flash ikke med mere en 0.1 volt hvis du anvender std køler og 0.2v hvis du anvender vandkøler eller lign.