God NB-køler til DFI NF4-DR

Luftkøling d.  16. marts. 2005, skrevet af Karsten-B
Vist: 158 gange.

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2005 19:47:32
Svar/Indlæg:
1248/70
Nogen der har et/nogle gode forslag til en bedre NB-køler til DFI NF4-DR.

Bruger SLI-setup (2 X 6800 UE-kort) så der er ikke ret meget plads. Harprøvet med en Titan NB-køler:

http://www.studiedata.dk/produ...

Og den passer fint (faktisk bedre plads end den originale under grafikkortene) MEN den køler ikke lige så godt som den originale og det er skidt da jeg har brug for mere køling (de djævlske grafikkort blæser jo varm luft (45-50 grader) lige ud for NB'eren)

Ville gerne høre om nogle har et eller flere forslag (ikke vandkøling)

--CB

Black

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2005 19:51:43
Svar/Indlæg:
2749/122
#0 få kølet dine gfx kort så de ikke spytter varm luft ud over NB´en... prøv eventuelt med nogle VGA Silencere... eller prøv selv at lav en smal løsning baseret på Vga silencerne så du kan få blæst alt den varme luft fra grafikkort´ne ud af kabinettet...

og ellers ja så er der nok kun 1 løsning... Vand vand vand og atter vand på de gfx kort.... (NB´en skulle være stort set umulig at få vandkølet på det bundkort.

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2005 20:15:50
Svar/Indlæg:
1248/70
Ja udmærket forslag med 2 stk NV-silencere,

men kender du et sted hvor man kan købe 2 stk (løse) monteringsvinkler til singleslot 6800U-kort ??

for med de grafikkort jeg har, vil monteringsvinklerne spærre for udblæsningsluften og jeg vil ikke gerne bore eller save i de dual-slot monteringsvinkler som sidder på kortene nu (så er garantien vist væk :( )

--CB