IC7-G max 2.. Med lyd problemer

Diverse d.  17. marts. 2005, skrevet af Steffen
Vist: 156 gange.

Steffen

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2005 11:48:22
Svar/Indlæg:
47/7
Hej alle
Jeg ahr et IC7-G bundkort og er næsten meget tilfreds med det men lyde i det er meget dårlig.
Når jeg spille summer det og jeg kan høre HD og CD- drev køre og stoppe....
Ville lige høre om det er et gennerelt problem....
Og kan der gøres noget har prøvet med andre drivere

soee

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2005 12:07:25
Svar/Indlæg:
26/3
Dit problem hedder AC97 - og det er stortset et problem med ALLE onboard lydkort af den slags, hvis du vil have bare "lidt" ordentligt lyd ved køb af nyt bundkort kan du ligeså godt skrive et nyt lydkort på indkøbssedlen med det samme...

Det hjælper _LIDT_ at sætte jord til din psu, da det vil fjerne lidt af den elektiske støj, men generelt er det ikke det værd...

Jeg har selv samme kort og har uden at tøve et sekund invisteret i et SoundBlaster Audigy 2 ZS og har ikke fortrudt det ét sekund..

Det er et helvede at sidde med høretelefoner tilsluttet et AC97 lydkort, man kan i mange tilfælde høre at musen bruger strøm når man bevæger den osv osv...

- det er ærgeligt, men køb du dig et Audigy eller et Prodigy kort :)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2005 12:28:02
Svar/Indlæg:
2664/97
Jeg har nu ikke haft det problem på mit IC7 MAX 2 eller et af de 2 MAX 3 kort jeg har haft...

Men ja man kan jo altid købe et alm lydkort og sætte i, så slipper man nok af med det.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2005 14:13:49
Svar/Indlæg:
2516/381
Havde samme problem, med mit max3 kort... det blev til et soundblaster live 5.1 digital... Og har aldrig siden hørt en lyd..

Rigtigt som 2# siger,, kunne fatisk hører musen bruge strøm, kunne sige og lytte,,, ikke noget at høre, men hvis jeg bevægede musen, så kom der en summen.. og det samme hvis jeg scrollede på en side.. cd drev, osv..
Men efter jeg har købt et lydkort er alt i den fineste orden ;)

Så køb et lydkort, eneste løsning efter min menning ;)

Steffen

Superbruger
Tilføjet:
18-03-2005 11:46:21
Svar/Indlæg:
47/7
Takker meget !! så må jeg vel købe et lydkort