Mindst mulig gene med Subwoofer?

Diverse d.  17. marts. 2005, skrevet af Crunchii
Vist: 200 gange.

Crunchii
 
Overclocker
Tilføjet:
17-03-2005 16:46:01
Svar/Indlæg:
15/16
Ja er lige flyttet i lejlighed med kæresten og ville have et godt råd.
Hvordan generer jeg naboerne mindst med min subwoofer? (har indtil videre puttet nogle små stødpuder under)
Andre gode råd såsom retninger, indstillinger osv.?

Mvh
Crunchii

Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2005 16:50:08
Svar/Indlæg:
6624/113
Ja - lad være med at bruge den. Problemet med subs er at de sætter gulvbrædder og møbler i svingninger, fordi det er så lave frekvenser de spiller. Du kan jo teste hvilket niveau folk kan holde til, og hvor meget du kan skrue op før det bliver irriterende.

Et godt trick er at stemme dørklokker på de nærliggende lejligheder og gøre dem opmærksom på problemet, og stikke dem dit telefonnummer - og sige at de bare skal give et kald i det selvsamme øjeblik det bliver for meget for dem. :D

Åben debat om emnet er afgjort at foretrække, i stedet for at dit første møde med dem er en diskussion klokken lort om natten.

Hvis folk kan se logikken i dit forslag, er du allerede på god fod med dem. Kan de ikke det, så er det sq deres problem.



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2005 16:56:18
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg har en skumgummi måtte under min, og der har ikke været problemer!



wolver
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2005 17:26:25
Svar/Indlæg:
652/24
#0 hvor stor er din sub?.

Hvis der er hulrum mellem loft og gulv brædder(for dine naboer og dig) larmer det ikke ligeså kraftigt som hvis der ingen hulrum er mellem gulv og loft. 8)





Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
17-03-2005 18:01:36
Svar/Indlæg:
1373/34
Sæt spikes under den. og stil den på en gummimåtte det burde tage det værste ;) virker ihvertfald her :p



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2005 18:06:37
Svar/Indlæg:
4120/115
Problemet er bare, at når du nu sætter den på noget skum gummi, så er dens afkobling til gulvet jo reduceret væsentligt og du får en meget slappere bas, og uden du lægger mærke til det, så skruer du garanteret også mere op for den, fordi den er mindre effektiv, når den står på skumgummi...
Tror umiddelbart ikke der findes nogen perfekt løsning på problemet, men du kan jo forsøge at undgå resonanser i stuen, f.eks. ved at hænge godt med billeder op, og bruge gulvtæppe osv. 😉 Nogle hænger endda madresser på væggene, men det er nok ikke særlig kønt i længden...



soee
 
Overclocker
Tilføjet:
17-03-2005 18:46:17
Svar/Indlæg:
26/3
spikes ville nok være at anbefale i dit tilfælde :) Det giver mindre vibrationer i gulvet da subben og gulven nærmest forenes som en enhed - og en sølle 10" enhed er ikke nok til at sætte gang i et helt gulv...

Problemet opstår jo så snart subben får lov til at gnuppe sig bare lidt op af gulvet ;)