Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2005 20:30:00
Svar/Indlæg:
1015/47
Hej folkens!
Jeg har fået til opgave at finde en billig studiebærbar til min storesøster!.. Men problemet er bare, at jeg er lidt mere inde i stationære computere, og ikke har helt så meget ekspertise på det bærbare område. Men hvis jeg kommer med en liste med krav til en sådan bærbar, kan i så hjælpe mig med at finde den rette?..
Altså, hun går efter en bærbar til omkring 6000 kr. Den skal KUN bruges til studier, skrive og surfe på nettet. Hun skal ikke spille på den, og heller ikke se film, og lagre store mængder data. Derfor er der jo ikke brug for en kraftig grafikchip, samt en stor harddisk.
Strømmæssigt skal den gerne kunne holde omkring de 2 timer, og det skal helst ikke være et larmende monster, med en hårtørre-lignende-køler der bare drøner derudaf 24/7. Generelt skal den bare være lydløs. Den behøver heller ikke være forfærdeligt tung, og gerne med en taske!.. Ellers kan en sådan komme oven i prisen.
Af processorer har jeg jo kun hørt godt om Dothan, når det gælder de bærbare, men kan det lade sig gøre at finde en sådan i den prisklasse?.. Maskinen skal køre med WindowsXP, så kan hun klare sig med 256MB RAM?.. Eller skal der 512 i den?
Håber i kan hjælpe mig og min søster med at finde en passende bærbar!..