Rækkefølge ved parallel forbindelse

Vandkøling d.  18. marts. 2005, skrevet af c0sm0
Vist: 245 gange.

c0sm0

Overclocker
Tilføjet:
18-03-2005 08:36:07
Svar/Indlæg:
121/28
Jeg modtager mit nye Typhoon Floppy bay Reservoir med posten i dag :)

Derfor har jeg et par spørgsmål, da jeg ved det kan parallel-forbindes pga de 3 in/out-lets. Men da jeg ikke har kørt med parallel-forbindelser før, vil jeg høre hvordan i vil anbefale jeg kobler det sammen.

Skal jeg gøre det sådan:

Reservoir ved det ene in/out-let --> pumpe ---> radiator ---> Y-stykke til fordeling ---> grafikkort og CPU ---> de 2 in/out-lets på reservoiret ---> pumpe...

Kunne det være en ide' at det kører modsat, så pumpen ikke får det varme vand direkte fra reservoiret, for at skåne den, og for at samle varmen et sted - i radiatoren:

...Reservoir ved de 2 in/out-lets ---> CPU fra den ene, og grafikkort fra den anden ---> Y-stykke til at samle CPU og grafikkort slanger bagefter ---> radiator --->pumpe ---> reservoir....

På den måde vil det varmeste vand blive sendt direkte ud i radiatoren, istedet for som det andet forslag, at havne direkte i reservoiret for derefter at komme i pumpen.

Det vil jo flytte varmen til de to dele istedet for at holde det ude i min radiator.... Men -som i forslag 2- vil det så give mindre flow, at pumpen ikke får vand direkte fra reservoiret, og derefter sender det ud i resten af systemet?

Håber ikke i er forvirret hehe... :)