Søger program til styring af strømf

Grafikkort d.  18. marts. 2005, skrevet af Thhdk
Vist: 323 gange.

Thhdk
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2005 13:53:55
Svar/Indlæg:
30/2
Batterilevetiden på bærbare idag er i høj grad afhængig af strømforbruget for skærmen. For et par dage siden læste jeg om et laptop firma (toshiba, HP eller lign.) som tilbød sine kunder et program, der i stil med ms-office "gættede" hvilke funktioner brugeren ønskede, når vedkommende kiggede rundt på skærmen... Disse ting blev oplyst og resten nedtonet... På den måde havde man opnået fra 2-10x længere batterilevetid...

Jeg har desværre glemt, hvor jeg fandt informationen og vil høre Jer om I kender til programmet og dets anvendelsesmuligheder på bærbare generelt... (Nyheden kom fra et dansk site)

Mvh

Thhdk

micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2005 14:09:22
Svar/Indlæg:
4120/115
Du kan bruge strømstyringen i windows, til de mere simple ting, som f.eks. harddisk powerdown, og slukning af skærm osv. Ned-drossling og lystyrke i skærmen og den slags plejer at være muligt at styre med de medfølgende drivere og tools, der kommer med notebooken 😉



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2005 14:11:29
Svar/Indlæg:
4120/115
>> Du kan heller ikke "nøjes" med at oplyse dele af skærmen, når der er tale om LCD! Den skærm de snakkede om, var vist en helt ny teknologi...



Thhdk
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2005 14:36:36
Svar/Indlæg:
30/2
#1: Jeg er bekendt med mulighederne for at justere de strømbesparende funktioner in windows...det program jeg efterlyser skulle kunne styre skærmens lysintensitet.

#2: Har du linket?