Bare lige for en god ordens skyld, skriver jeg lige et indlæg over de fejlbeskrivelser jeg selv har forsøgt. Så kan i lige se om der er noget jeg mangler inden jeg sender bundkortet til RMA.
1. Windows installeret på ren harddisk hele 2 gange, fuldt opdateret Windows før installation af driver til sound blaster live 24bit, ligesom der er anvist i manualen.
2. Efterset om jumperne sidder som de skal på selve bundkortet, de sidder som de skal (luser ben 5-6 og 9-10)
3. Efterset om soundblaster er enable i bios (den står til enable i bios)
4. Clearet bios cmos. (gav ingen forskel)
5. Efterset om soundblaster står som standard afspillingsmedie i Windows (det gør den)
6. Efterset om der er skruet op i både lyde og lydenheder i kontrolpanel samt i selve creative softwaren (det stod også som det skulle)
7. Forsøgt at opdaterer driverne til sounblasteren via Windows egen opdaterer driver (ingen driver tilgængelig)
8. Har været inde på creatives egen hjemmeside for at se om der var nogle nye driver (der var ingen driver til produktet)
9. Afprøvet med andre højtaler (heller ingen lyd)
10. Har været inde på MSI hjemmeside for at se om de har nogle driver til lydkortet (det havde de ikke)
11. Søgt i forskellige forum, for at se om andre havde samme problemer med kortet (kunne ikke finde noget)
12. Forsøgt med Windows egen fejlsøgningshjælp (hjalp heller ikke noget)
Xzipet