PC fryser ved opstart

Diverse d.  19. marts. 2005, skrevet af Mc.Raynor
Vist: 179 gange.

Mc.Raynor
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2005 05:29:05
Svar/Indlæg:
17/6
Hey.


Når min computer har været slukket et stykke tid så vel den ikke start op første gang.
Det kan godt være at den kommer ind i windows, men efter 20 sek. fryser den.
Men for det meste kommer den slet ikke ind i windows. Lige inde den kommer ind i windows kommer den med en sort skærm med (makøren + timeglas)
Når jeg så komme ind i windows uden den fryser. Så kør den fint, så er der ingen problemmer!
Det er ligesom at den ikke vil starte når den er kold. Men der lyder da mærkligt.

Jeg har haft den OC, men det var ikke rigtig noget. (Det var ikke mere end Fsb 220)
Den er ned clocket igen!
Kan den have taget skade?

Kig i profil for computer info!


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
20-03-2005 10:08:42
Svar/Indlæg:
2309/846
Uha....periodiske fejl er de værste. Det er så godt som umuligt at sige hvad der er galt ud fra din beskrivelse. Der er faktisk kun een måde at afprøve det på, og det er ved systematisk at skifte stumperne ud indtil det holder op med at te sig - desværre er det ikke noget alle har mulighed for. Du kan jo indledningsvis gøre det at du lige piller alle kabler og stik af og sørger for at de er rene. Stikkene på bundkortet kan du forsigtigt børste med en blød pendel eller lign. - ikke noget med rengøringsmidler eller kontaktrens.
Hvis du vil til at skifte stumper så start med en anden PSU. Det kan godt være den der er ustabil indtil den er blevet varm - men det ER et skud i tågen, for det kan ligesågodt være dit mobo der har en dårlig kondensator, og den finder du aldrig.
Men det er faktisk ikke så mærkeligt som du tror at ting ikke kører når de er kolde - en kondensator ændrer værdi efter hvor varm den
er. Ikke så meget i begyndelsen, men når den så er et per år gl. og har fået rigtig mange bank, så kan den godt være nede på 50% inden du varmer den op. Det er bl.a derfor en elektronikmekaniker bruger kuldespray til at fejlsøge på fjernsyn og andet.

?:( :l



bha10
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2005 09:47:58
Svar/Indlæg:
10/6
Hmm jeg har haft et problem som lyder meget ala dit problem.
Maskinen frøs ved koldstart 9 ud af 10 gange og den 10 gang frøs den mens jeg var ved at logge på mit netværk. Men det var som om, at det bedre jo varmere min maskine blev og derved frøs mindre ?

Efter jeg havde teste alt det hardware jeg har mulighed for og problemet ikke blev bedre, måtte jeg starte en installation fra bunden og her fandt jeg ud af at mit problem var, at jeg havde installeret Nero burning med InCd og diverse andre Nero komponeter.
Efter jeg havde afinstalleret Nero InCd og de andre Nero komponenter og kun havde Nero Burning installeret, forsvandt problemet igen .

Det er som #1 skriver et skud i tågen og det kræver jo, at du som jeg har Nero installeret ;)