Hvilke dele er blevet skiftet ud i den indtil videre? Som jeg forstår det, hjalp det da de skiftede bundkortet ud? Men de satte derefter en forkert PSU i? Ifølge §79 skal der tages hensyn til forbrugerens behov for genstanden når der skal ses på om afhjælpning er sket i rimelig tid, men som jeg forstår det, har du ikke haft en fungerende puter i 57 døgn?? For det er under ingen omstændigheder rimelig tid!
Og selvom du selv har sammensat den, har du jo stadig krav på tingene virker, medmindre der skulle være grunde til de ikke gjorde (et PCIe gfx til agp f.eks.)..
Men tag den op med fbr, har ikke hørt noget om at midtdata ikke retter sig efter deres afgørelser (hvis der har været nogen)..Det er kun chippen.dk x( som jeg har hørt om.. Og de 400 du kom til at betale, bør du egentligt ikke betale, da du fik en forringet vare tilbage, samt fejlen ikke var udbedret..
Men husk lige at nævne det for dem inden du taler med fbr, det for nogen gange et firma ti at forstå hvor stor kunden syns deres fejl er, for de er jo ikke onde (med undtagelse af chippen.dk), og vil gerne pleje deres renomé.. Og som Tonnilerche skriver, laver alle firmaer fejl, nogen gange skal de bare lige ha at vide at de har lavet en ;)
BTW. § for rimelig tid:
§78 stk. 4 Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning inden for rimelig tid, uden udgift, og uden væsentlig ulempe for køberen jf. §79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger lade manglen afhjælpe for sælgers regning.
(sidste linie betyder at sælger skal betale for noget nyt der virker med det samme)
§79 Ved afgørelse af, om afhjælpning, eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. §78 stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.
stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb som åbenbart overstiger, hvad det ville koste at afhjælpe mangelen.