Save settings i Riva Tuner m. X800 pro@XT PE

Diverse d.  20. marts. 2005, skrevet af Holmer
Vist: 145 gange.

Holmer

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 10:17:34
Svar/Indlæg:
116/11
Er der nogen, der kan hjælpe mig med at få Riva Tuner til at save OC og fan speed settings så WinXP starter med dem (læs videre det er ikke så simpelt)?

Jeg har et Powercolor X800 pro VIVO@XT PE (BIOS Date : 06/09/04, Version: 13A26105.102) men en NV4 silencer monteret. Jeg anvender Windows XP Pro fuldt opdateret - SP2.

Jeg afkrydser naturligvis "Apply overclocking/fan settings at Windows startup, klikker på "save" når knappen highlightes og "anvend". Ændringerne virker fint indtil jeg genstarter. Så kører det hele igen ved standard, men den har husket indstillingerne jeg har bedt om at "Apply at Windows startup". Det hjælper ikke at afkrydse "Run at Windows startup" under Settings.
Det skal siges at jeg ikke har rodet med indstillinger i Power user og Launcher. Jeg har læst dokumentationen for Riva Tuner og derudfra forstået at ændringer bør gemmes når WinXP genstartes.

Jeg har forsøgt med Catalyst 4.12, 5.1 og 5.2, samt den nyeste Riva Tuner 20RC154 og den forrige "New year edition". Jeg har oven i købet forsøgt at downloade programmet andre steder fra end Guru3D for at se om det hjalp. Jeg sørger for at Riva Tuner versionen understøtter Catalyst versionen.

Hvis ikke I mener det er mig der har overstet en indstilling et sted, kan det så skyldes at den BIOS GFX er flashet med ikke kan gemme ændringerne? Nogen der har lignende erfaringer?

På forhånd tak for hjælpen

Holmer

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2005 11:10:37
Svar/Indlæg:
4657/53
nu bruger jeg ikke riva tuner så jeg kan ikke hjælpre dig der.
jeg bruger ati tools dejlig let prog og lege med.

http://www.techpowerup.com/ati...

Holmer

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 12:11:51
Svar/Indlæg:
116/11
Tak for hint. Jeg har dog også kortvarigt prøvet at lege med det program uden at kunne finde muligheder for at save ændringer (OC) når Windows genstarter.
Til mit gamle Tyan 9700 pro fulgte noget hardwaremonitor/OC software med og der var der ingen problemer med at gemme OC settings.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2005 12:28:24
Svar/Indlæg:
4657/53
det her bliver skrevet på hukomelsen. da der ikke er ati gfx i denne her pc.
for ati tool
du sætter core og mem til hvad du vil køre med.
op i profile og vælger new. vi kalder den "normal" du kan kalde den hvad som helst.

gå ned i settings/startup
vælg hver gang atitool starter op ,load denne profil . makere den og vælg normal

den lige under skal også makeres og vælg reg key.

du kan lave alle de profiler du vil.

under 3D kan du lave det sådan, at når du starter et spil op skifter den profil og når du stopper tager den en anden.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2005 12:34:08
Svar/Indlæg:
4657/53
jeg bruger 3 profiler.

#1 2d Std. ( i 2D har man ikke brug for så meget gfx power)
#2 Game (de indstillinger jeg bruger når jeg spille)
#3 bench (oc til max )

det er #1 jeg loader sammen med win

Holmer

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 12:37:42
Svar/Indlæg:
116/11
Tak Riis, det prøver jeg. Grunden til jeg ikke har rodet ret meget med Ati Tool er at jeg gerne vil kunne sætte blæserhastigheden op samtidig med at jeg OC'er.
Dvs. jeg er stadig interesseret i løsninger på problemstillingen i #0

MVH
Holmer

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2005 12:57:32
Svar/Indlæg:
4657/53
det kan du også i ati tool.
det hedder noget med fan control.

Holmer

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 13:39:25
Svar/Indlæg:
116/11
Riis, du har naturligvis ret. Det ser ud til ATITool kan nøjagtigt det jeg har brug for.
Tak for hjælpen.

Holmer

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 13:55:30
Svar/Indlæg:
116/11
ATITool ser alligevel ikke ud til at være lykken. Bare ved at bede den om at ændre fan speed fra 67 til 75 % når jeg starter programmet resulterer i at skærmbilledet går i selvsving (man kan kun svagt se hvad der foregår imellem en masse hakkede linier). Dette skete også første gang hvor jeg satte fan speed på 100 % og et beskedet OC på ca. 10 MHz på core og mem og bad den starte winxp med den profil (jeg testede dog ikke OC i programmet, men ved GFX kan klare mere end det).
Nu er det røget ud igen til jeg har tid/råd til noget går galt en anden gang.