Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 10:17:34
Svar/Indlæg:
116/11
Er der nogen, der kan hjælpe mig med at få Riva Tuner til at save OC og fan speed settings så WinXP starter med dem (læs videre det er ikke så simpelt)?
Jeg har et Powercolor X800 pro VIVO@XT PE (BIOS Date : 06/09/04, Version: 13A26105.102) men en NV4 silencer monteret. Jeg anvender Windows XP Pro fuldt opdateret - SP2.
Jeg afkrydser naturligvis "Apply overclocking/fan settings at Windows startup, klikker på "save" når knappen highlightes og "anvend". Ændringerne virker fint indtil jeg genstarter. Så kører det hele igen ved standard, men den har husket indstillingerne jeg har bedt om at "Apply at Windows startup". Det hjælper ikke at afkrydse "Run at Windows startup" under Settings.
Det skal siges at jeg ikke har rodet med indstillinger i Power user og Launcher. Jeg har læst dokumentationen for Riva Tuner og derudfra forstået at ændringer bør gemmes når WinXP genstartes.
Jeg har forsøgt med Catalyst 4.12, 5.1 og 5.2, samt den nyeste Riva Tuner 20RC154 og den forrige "New year edition". Jeg har oven i købet forsøgt at downloade programmet andre steder fra end Guru3D for at se om det hjalp. Jeg sørger for at Riva Tuner versionen understøtter Catalyst versionen.
Hvis ikke I mener det er mig der har overstet en indstilling et sted, kan det så skyldes at den BIOS GFX er flashet med ikke kan gemme ændringerne? Nogen der har lignende erfaringer?
På forhånd tak for hjælpen
Holmer