#2 Ja notesblokken er også god til en hvis grænse. Er man helt ny til HTML er syntaksfarvning, og indbyggede funktioner til at generere tabeller, formularer, billeder, links etc. meget godt. Man er utrolig godt hjulpet, og efterhånden som man sidder og ser koden blive til så kommer det stille og roligt ind på rygraden.
#0 - Jeg vil anbefale dig ikke at tage munden for fuld hvis det er første gang du skal lave HTML, start med det simple design - lad vær med at forvente du kan få alt til at spille med det samme. Jeg har selv lavet hjemmesider gennem snart 5 år, og jeg kan stadig sidde og have problemer med Cross-Browser kompabilitet (altså få ens sider om de vises i Firefox, IE eller Opera) samt at få designet præcis som jeg vil have det.
Så mit råd er at start med det simple, lær at lave links, indsætte billeder, tabeller og tekst og det er vigtigt at du forstår hvad de enkelte dele af koden gør, for det er helt klart en fordel til når du begynder på det mere avancerede med styles, scripts og avancerede designs...
Du er meget velkommen til at kontakte mig med PM her på siden, hvis der er noget specifikt du vil have hjælp til...