HTML editor og html 4 dummies

Software d.  20. marts. 2005, skrevet af Ølle!
Vist: 236 gange.

Ølle!

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 18:13:24
Svar/Indlæg:
40/25
Jeg vil gerne lære at lave hjemmeside i html, men hvor skal jeg starte?

Nogen der kender en rigtig god html editor for begynder....meget gerne dansk.

Hvis nogen kan hjælpe mig hjemmesider hvor man kan lære at lave hjemmesider i html....skal også være på dansk, vil jeg utrolig gerne høre om det.

Mvh Martin Jensen

foo

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2005 21:11:11
Svar/Indlæg:
1685/240
Personligt bruger jeg den der hedder TSW Webcoder, og den er god på flere måder. For det første har den mange indbyggede funktioner til HTML, den har syntaks farvning, indbygget ftp og meget andet - den er rigtig god

http://www.tsw.dk/software.php...

hvis du vil gøre det ordentligt så lærer du at skrive ordentlig HTML og ikke noget lame WYSIWYG som Word eller Frontpage, som man ikke kan bruge til noget - og der har html.dk skrevet en udemærket guide for folk der vil igang...

http://www.html.dk/tutorials/h...

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
21-03-2005 00:16:23
Svar/Indlæg:
448/18
Jeg foretrækker det helt simple: notesblok :P

En rigtig god side at starte på, hvis du vil lære at laver hjemmesider, er www.html.dk - html-guiden

foo

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2005 16:07:30
Svar/Indlæg:
1685/240
#2 Ja notesblokken er også god til en hvis grænse. Er man helt ny til HTML er syntaksfarvning, og indbyggede funktioner til at generere tabeller, formularer, billeder, links etc. meget godt. Man er utrolig godt hjulpet, og efterhånden som man sidder og ser koden blive til så kommer det stille og roligt ind på rygraden.

#0 - Jeg vil anbefale dig ikke at tage munden for fuld hvis det er første gang du skal lave HTML, start med det simple design - lad vær med at forvente du kan få alt til at spille med det samme. Jeg har selv lavet hjemmesider gennem snart 5 år, og jeg kan stadig sidde og have problemer med Cross-Browser kompabilitet (altså få ens sider om de vises i Firefox, IE eller Opera) samt at få designet præcis som jeg vil have det.

Så mit råd er at start med det simple, lær at lave links, indsætte billeder, tabeller og tekst og det er vigtigt at du forstår hvad de enkelte dele af koden gør, for det er helt klart en fordel til når du begynder på det mere avancerede med styles, scripts og avancerede designs...
Du er meget velkommen til at kontakte mig med PM her på siden, hvis der er noget specifikt du vil have hjælp til...

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
21-03-2005 17:38:16
Svar/Indlæg:
448/18
Lyder som om du er rimelig hjemme i hjemmesider (hehe;)).
Giver du ikke et link til en, så man kan se? :P

KAK1000

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2005 08:45:55
Svar/Indlæg:
248/37
Prøv med Edit Plus, det er et program der er nemt at overskue, og giver et par hits også, men ellers er det bare en advanceret notesblok, og ja HTML.DK har nok de bedste tutorials du kan evt også gå igennem lidt CSS det er meget fedt at have på sin side da det bare gør det endnu nemmere at ændre på den

foo

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2005 13:33:34
Svar/Indlæg:
1685/240
#4 - Jeg sidder og arbejder på en i øjeblikket som du meget gerne må se lige så snart den kommer lidt længere... :)

Mine designs har aldrig været så banebrydende, og jeg plajer at holde det meget simpelt, så lidt gfx som jeg kan for så går det pissestærkt... :) personligt syntes jeg det bedste ved hele processen er allerførste trin, hvor man finder ud af indhold - kravspecifikationen, og designet har jeg aldrig syntes så godt om at lave, for jeg kan aldrig finde på noget rigtig godt - men så kommer det allerfedeste serverside kodningen :) den jeg sidder og laver på i øjeblikket er ikke færdig endnu, men det begynder så småt at ligne noget, så den må du da gerne se når den er tættere på at være færdig...

Tjaa... jeg har ok styr på HTML, men jeg har det problem at jeg generelt er idéløs når det kommer til design, samt at jeg ikke kan finde ud af at lave GFX, men serverside kodning (ASP) det er lige mig :)

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2005 13:54:44
Svar/Indlæg:
564/59
Helt klart den bedste på markedet er Notepad ;)

Der kan også findes tips på http://www.w3schools.com

Ølle!

Superbruger
Tilføjet:
23-03-2005 23:27:47
Svar/Indlæg:
40/25
Mange tak for de gode svar, er startet på html.dk med en guide og synes selv jeg er godt i gang.

Kan helt klart anbefale det websted.

Mvh Ølle.