OC af Sparkle 6800 - drivere?

Overclocking d.  20. marts. 2005, skrevet af soee
Vist: 151 gange.

soee

Overclocker
Tilføjet:
20-03-2005 20:12:09
Svar/Indlæg:
26/3
Hej OC'ere

Jeg har efter en handel herinde fået et nyt Sparkle 6800 hvor jeg har haft mulighed for at åbne de sidste 4 pipelines så det nu kører med 16, der var desværre ikke mulighed for at åbne den sidste vertex pipe , uden der kom artifacts :l

Vil nu gerne ha smidt core og ram lidt i vejret - men hvis jeg prøver fra rivatuner fejler den testen ret lavt vil jeg mene...

Max 360/761 før den siger "The driver failed to pass internal bla bla bla...."

Jeg ændrer mine frekvenser inde i performance 3D... Er det forkert at gøre det derinde? :)

Vil alt i alt gerne have en grundig vejledning til OC af gfx kort
:e

soee

Overclocker
Tilføjet:
20-03-2005 20:21:52
Svar/Indlæg:
26/3
SKal lige siges at jeg lige nu kører med en standard nVidia detonator:
71.84_win2kxp_international

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
21-03-2005 00:44:38
Svar/Indlæg:
909/40
Det er core der mangler strøm, og rammene, jah dem har du bare ikke været så heldig med :)

Ellers kan du flashe en ny bios på kortet hvor du hæver Vcore til 1.4v mod std. 1.2v :)

Det gøres med programmet nvflash446 som du ligger på en startdiskette sammen med din modd'ede bios....

Du starter med at tage backup af din bios når den har startet op i det ved:
nvflash -b origbios.rom

Derefter kan du tage en kopi af denne bios og redigere den med programmet Nibitorv hvor du kan sætte Vcore til 1.4v, gør det og vælg gem. For mig kunne jeg clocke 40 mHz mere på core og ram var det samme, og husk at der altid er en lille risiko for at dit kort vil gå i smadder, men det må du gøre op med dig selv :)