Harddisk virker ikke?

Diverse d.  20. marts. 2005, skrevet af wide
Vist: 146 gange.

wide

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 21:08:06
Svar/Indlæg:
449/80
Hej

Her idag, startede jeg min computer op, og den kørte normalt... Så pludselig gik det hele i kage... Den genstartede og jeg kunne ikke komme ind i windows. Den blev bare stående der hvor der står indlæser windows, (eller hvad der nu står).... Jeg prøvede, at starte den op 50 gange eller sådan noget, og den startede kun op 2-5 gange, hvorefter den man ikke kunne gøre noget, andet end, at rykke med musen... Så prøvede jeg, at reperere windows, men forgæves.... Så prøvede jeg, at formatere den.. Der startede den op én gang, men det samme skete igen, jeg kunne ikke starte den op... Så prøvede jeg at skifte IDE kablet ud med et andet, men også forgæves....
Skal jeg sende den tilbage til det sted hvor jeg købte den, så de kan kigge på den??
Har i nogle forslag evt??

MVH

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2005 21:13:18
Svar/Indlæg:
1262/95
Kunne godt lyde som en bad sector eller noget virus af en art.

Prøv som det første at køre en checkdisk. Det kan du gøre ved at boote på din Windows XP/2000 CD og starte et Recovery Console op.
En anden mulighed kan være at sætte disken over i en anden computer.

Ellers vil jeg mene at du bør scanne din HD for virus, hvis du har muligheden.

wide

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 21:18:17
Svar/Indlæg:
449/80
Jeg kan ikke scanne for virus, da jeg ikke kan starte den op...
Men det der checkdisk, er det ikke det der hedder reperer, når man smider cd'en i??... Der har jeg været inde og trykke help, men jeg kunne ikke rigtig finde ud af det... hvad er det helt præcist jeg skal skrive der??

wide

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 21:24:16
Svar/Indlæg:
449/80
BTW da jeg var derinde sagde den noget med, at der var en eller flere fejl på disken.... Men jeg ved ikke hvordan man retter de fejl :x

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2005 21:30:56
Svar/Indlæg:
1262/95
Nej checkdisk er ikke rep. funktionen, det er en reinstallering af Windows

Checkdisk scanner filstrukturen mm. og kan i de fleste tilfælde rette evt. fejl.

Boot på din CD, istedet for at køre en rep. så kører du en Recovery Console

I Recovery Console skal du "logge på" din Windows installation ved at skrive dit administrator password.

Derefter skriver du chkdsk c: /F /R så kører Windows en scan der automatisk retter fejl og scanner efter bad sectors.

wide

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 21:36:12
Svar/Indlæg:
449/80
Ok der har jeg vist været inde, men gør det lige igen...
Når man ikke har noget administartor password trykker man bare enter right?

wide

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 22:04:37
Svar/Indlæg:
449/80
Når jeg kører den der chkdsk c: /P /R kommer den op på 75% hvorefter den går ned på 50%... Hvad skal jeg gøre?? ?:(

wide

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 23:10:53
Svar/Indlæg:
449/80
hmm den har kørt det igennem, men det virker stadig ikke :( ... hvad skal jeg så gøre??