Hvad kan jeg OC med det her hardware?

Overclocking d.  20. marts. 2005, skrevet af System
Vist: 220 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
20-03-2005 22:34:58
Svar/Indlæg:
0/11005
først og fremmest vil jeg lige pointere at jeg er total noob indenfor overclocking. Jeg har dog samlet flere pc'er og ved samtidig en del om windows/bios osv. men er slet ikke i stand til selv at vide hvor meget og præcis hvor jeg bør ændre i min bios

Jeg har følgende system:

P4 2,4 ghz uden HT
1024 ram
POW Geforce 6800 GT 256mb ram
jeg har en Micro-star bios version 1.00 hvor ALT er sat til default.
Har derudover en zalman CNPS7700-AlCu køler

nogle ideer til hvad for indstilling jeg kan ændre i min bios? Jeg ville gerne vide hvordan jeg eventuelt kan få mest muligt ud af mit grafikkort.

MvH Jonas
TP

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2005 22:45:46
Svar/Indlæg:
8/2
En god idé er altid først selv at gøre lidt for at vide noget om hvad du roder dig ud i. Tag og læs de guider der ligger rundt omkring, og også her på siden.

Der er mange ting der kan ændres i BIOS, læs evt din manual. Du kan også søge her i forummet.

Dit spg. er meget generalt. Prøv dig frem og spørg så lidt mere specifikt næste gang.

Håber du kan bruge det til lidt :)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
20-03-2005 23:33:16
Svar/Indlæg:
14079/622
http://www.hardware-test.dk/oc... <-- læs den.. grundigt :). Den forklarer noget grundlæggende OC, og hvordan tingene fungerer.

Hvilke ram er det du har, og jeg går ud fra at det er en 533QDR cpu du har ?

Og download "coolbits" og dobbeltklik på den. Så kan du overclocke ind under driveren.
Når du overclocker gfx, overclocker man Kerne(chippen) og rammene. Du kan tage en ad gangen..

Fx:
Hæver core 15%.. kører noget 3dmark eller hæftige spil. Er den stabil og uden grafikfejl, hæver du nogle mhz igen, og kører noget spil igen. Når den så crasher, genstarter du og sætter frekvensen lidt under de indstillinger hvor den crashede.
Efter det, tager du ram på samme måde :)

På med vanten ;)

hasherjohn

Overclocker
Tilføjet:
21-03-2005 03:31:16
Svar/Indlæg:
47/13
umuligt og sige prøv dig langsomt frem

noget brander af i standart andet vil sku ikke en gang blive varmt det er forskelligt

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
21-03-2005 11:34:41
Svar/Indlæg:
14079/622
og det burde være umuligt at brænde din p4 af, da den gerne skulle throttle..
OG ram og gfx kan du jo også se temps på så intet problem dér ;)