Antialising hvordan?

Grafikkort d.  21. marts. 2005, skrevet af Anonym2020111914833
Vist: 298 gange.

Anonym2020111914833
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2005 00:10:32
Svar/Indlæg:
37/16
Hej jeg har efterhånden haft en del grafikkort og selvom jeg køber det nyeste hver gang har jeg altid været nødt til at slå antialiasing fra i spil, for at det ikke lagger. men altså er det fordi jeg kører nvidia kort og ikke radeon? understøtter nvidia det simpelthen ikke eller hvad er forklaringen?

Håber i kan hjælpe.

MVH nooof

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2005 00:22:08
Svar/Indlæg:
14079/622
hehe... ATi´s kort har vidst altid været bedre til AA og AF, men nVidias 6-serie er ligeså god til det som tilsvarende Radeon kort. :)

Men det kan være du bare skal lave være med at give den fuld gas ;)
Jeg kørte fx NFSU med fuld AA og AF med mit geforce6800 hvor det kørte med rimelige FPS stadig..



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2005 00:25:25
Svar/Indlæg:
3169/185
Nu har du ikke udfyldt din profil så godt...

Men antialiasing er hårdt ja...

Men.....

800x600 2x antialiasing 2x antitropica er ca. så pænt som 1600x1200 - teoretisk, er det så ikke i praksis synes jeg... Men du kan godt se... Når du gamer med f.eks 1024x768 - 4x antialiasing sluger det MEGET kraft... :)

- Er en del spil hvor jeg ikek køre max i da... - F.eks HL2
Spiller enten 1600x1200 2x AA / 8x AT - eller 1024x768 6x AA / 16x AT.. - Og mit system er spil-optimeret til, ehm... 15-pin skærmstikket? (lød da som en god erstatning for til fingerspidserne :P)

Mvh. 12k



Anonym2020111914833
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2005 01:06:01
Svar/Indlæg:
37/16
thnx



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2005 03:23:30
Svar/Indlæg:
2175/186
#2 nahh er det nu ikke ;)

med AA jo, eller den gamle måde nvidia gjorde det på ihvertfald..

de lavede et billede som var X antal større end det der skulle bruges, og derefter nedscalerede de det, så kanterne blev pæne...

i dag bruges der andre, og hurtigere måder