Xerox eller BenQ 19" TFT?

Diverse d.  22. marts. 2005, skrevet af KJ
Vist: 312 gange.

KJ
KJ

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2005 18:00:59
Svar/Indlæg:
400/114
Jeg skal til at investere i en 19" TFT skærm, og jeg har fundet frem til 2 som jeg tror vil være et godt valg! :)
Jeg håber at i vil være med til at vælge den bedste skærm til mig... Den skal bruges til surf, spil og almen computer brug!

De 2 skærme er: [B]Xerox XA7-19I[/B] og [B]BenQ FP937s+[/B]

Xerox: http://www.prad.de/guide/ergeb...

BenQ: http://www.prad.de/guide/ergeb...

Emerpus

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2005 19:07:25
Svar/Indlæg:
626/20
Tja, jeg er selv ret vild med den Xerox, men udelukkende på grund af designet. At den har glasfront har fordele og ulemper. Det ser godt ud og er nemt at tørre støv af, men til gengæld reflekterer den alle lyskilder, så man skal tænke meget over dens placering.
Jeg er lige med på en lytter, hvis nogen har erfaringer med den. :)

c0sm0

Overclocker
Tilføjet:
22-03-2005 20:57:04
Svar/Indlæg:
121/28
Den Xerox har et ganske godt kontrastforhold. Hvis det skulle være en af de 2, ville jeg vælge den.

Så længe du bare skal bruge den til almen brug, og ikke til grafisk arbejde er den fin :)

KJ

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2005 21:06:10
Svar/Indlæg:
400/114
Ja, Xerox skærmen har et bedre kontrastforhold, men BenQ skærmen har til gengæld en mindre responsetime (8ms mod Xerox's 16ms)... har det nogen betydning? Jeg læste et sted om en person som sendte sin Xerox skærm tilbage pga. ghosting i spil..! :l

Måske er BenQ skærmen bedre? Men man vil vel også hellere have en god skærm fremfor en pæn?! 8)

c0sm0

Overclocker
Tilføjet:
22-03-2005 21:35:41
Svar/Indlæg:
121/28
Nu syntes jeg responstiden på TFT-skærme, efterhånden er blevet en ting, alle har en mening om. Der var en gang hvor det havde stor betydning, da de lå på 25ms og op... Men med en responstid på 16ms mener jeg ikke det er et problem. Vil hellere have en skærm hvor farverne holder ligeså godt, som på en bare nogenlunde CRT skærm.

Min mening: Når responstiden ligger på 16ms eller under, ville jeg se på de andre specifikationer. Så har de mindst ligeså stor betydning for mig som responstiden. Specielt kontrastforholdet er noget jeg ligger stor vægt på.

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2005 21:44:58
Svar/Indlæg:
2175/186
jeg har xerox, og personligt har jeg ikke problemer med refelektioner... Men altså, der er et anti-refleks filter på, som "udglatter" lys i skærmen... :) Køb den ikke hvis du sidder, hvor solen bager direkte ind :/... men på den anden side, hvis du har CRT i øjeblikket, så har du vel allerede sørget for der ikke er direkte lys?

Når jeg samligner min crt og min tft, så er der LANGT mere lys på crten, pga. der ikke er anti-refleks, og fordi den er buet...

xerox design nam :) og flad :) og en del er alu :)

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2005 21:49:08
Svar/Indlæg:
2175/186
forresten min er 17" 775D, med 16ms... det kan ses hvis man lægger mærke til det... men er overhovedet ikke generet af det :)

ps køber også én til xerox... :) :D samme type... nam da :)