Hej, håber på lidt hjælp her da jeg selv ikke er den store ekspert. Jeg har kigget lidt på et Geforce 6600 Gt med 128 mb ddr3 ram. Prismæssigt vil jeg max bruge 1500. Men så melder spørgsmålene sig. Der er jo flere forskellige producenter der laver et 6600 gt kort og hvilken skal man vælge. Skal man vælge AGP eller PCI Express?? Var der evt. nogen her der kunne anbefale mig et kort?? Har læst testen af AOpen Aeolus 6600GT og det lyder jo rimeligt godt. Da jeg ikke har nogle planer at overclocke kortet (da jeg ikke aner hvordan man gør :) ) kan det vel være lige meget at det ikke levere gode resultater der.... Håber på lidt hjælp.
du sagde at du ikke var interesseret i overclock, da du ikke kunne finde ud af det. det skal kunne yde samtidig med at det skal ligge omkring de 1500... såå ville jeg helt klart vælge et leadtek px 6600GT TDH Extreme:
det er på forhånd clocket til 550 mhz på kernen, og 1120 (eller noget) på ram'ene... og prisen ligger lige på de 1526 og så har du betalt direkte til døren! ;)
Som #2 siger så ta det leadtek. Det er et super kort til pengene. Den lille forskel som er i V-Sync hastighed har ingen reel betydning. Så hvis du har pci-e så skal du ha det leadtek :)
kan du evt sige dine specs? villie være dejligt at vide noget omkring din computer.. så vil vi jo kunne sige om du var helt fortabt eller... :) ;)
men det asus der er ikke det værd at bruge 2k på, selvom det er clocket på forhånd... Det er faktisk ikke så svært at clocke dit eget gfx som du tror... jeg mener endda at du får program med til det...
#8 Ingen... Når grafikkortet ikke er hurtigere så kan det slet ikke udnytte mere end 128MB Ram... Når der 128MB er det som reglt bedre ram end hvis der er 256, så når kortet ikke er hurtigere så kan det bedst betale sig med 128MB Ram... Det er en rigtig god ide at vælge et 6600 med GDDR3 Ram hvis det er muligt.. Har ikke tjekket efter om det findes...
men det er sikkert en god ide at putte en NV Silencer (Hvis der er dårligt airflow i dit kabinet) eller en Zalman VF700 (Hvis der er godt airflow i dit kabinet) på...