hehe nå jo.... i #4 skriver jeg at jeg æder piller hver dag... Jeg har nemlig drukket så meget sprut gennem tidens løb (Sidste 10 år) at min mavesæk og spiserør er blevet ætset lidt...
Det er pænt smertefuldt nogle gange og kan godt give seriøse mevekramper.
Og jo man kan godt drikke 2 flasker sprut eller 60 genstande på en aften... Men hvis ikke man knækker sig jævnligt kan det godt give en slem hovedpine eller i værste fald, en tur på kirkegården.
På en togtur til århus fik jeg drukket en kasse bajere, og til den fest jeg kom til drak jeg endnu een. ialt over ca 12 timer. det var vist da jeg var 19 eller deromkring. Det svarer til ca. 5 øl i timen - hvilket jeg langt fra kan klare i dag. Hvis jeg er heldig kan min mave klare 10 på en aften.
Den er mere vant til sprut. kulsyren i øllene giver min mave problemer. Men hvis jeg drikker whisky, som jeg normalt gør, kan jeg først mærke det de følgende 2 dage . hvor jeg oftest er sengeliggende.
Der er forskel på hvad folk kan drikke og hvad folk bliver fulde af.
Jeg bliver fuld af 4 øl. Men efter en time har jeg forbrændt så meget alkohol at jeg ikke kan mærke dem.
Hvis jeg så drikker flere, har jeg stadig en højere forbrænding, og kan dermed drikke flere øl samtidig med at jeg forbrænder dem.
Det sker ca 2 gange om året at jeg er heldig med at finde det rette tempo, og at min krop er i orden til det.
Det sker oftest på roskilde-festival, hvor jeg ugen forinden har ligget i træningslejr i, hvad vi kalder Svinestien...
Hvis man seriøst vil drikke mange øl, altså virkelig mange. Kræver det en ekstrem god forbrænding, så alkoholen omsættes til sukker før det når at gå i blodet. Derved kan man drikke flere øl, uden at få samme promille.
En højere forbrænding er lig med et højt stofskifte. Det ses oftest hos sprintere og atletikudøvere. Det er folk hvor deres muskelmasse består af "hvide" muskler. Muskler der danner mælkesyre meget hurtigt.
Hvis du kan løbe 400 meteren hurtigere end andre, men ikke kan lunte 800meter... så har du oftest et højt stofskifte.
Men jeg går ikke på druk mere. det er spild af ren straffeattest :e
i påsken drak jeg... 1 flaske vin og ca 10 øl. fordelt over sidste fredag til idag mandag. det er vel ca 2 genstande om dagen.