Test af processorer/bundkort

Diverse d.  25. marts. 2005, skrevet af Banko
Vist: 238 gange.

Banko
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2005 10:42:27
Svar/Indlæg:
79/33
Hvorfor er det, at hver gang man leder efter test af bundkort og processorer, så har vedkommende som skriver artiklen lånt en special udgave af processor fra f.eks. intel, så de i testen kan overclocke for vildt og ændre alle indstilinger. Når man så køber sit eget hardware magen til det i testen, så kan ens computer ikke det halve, og man står og føler sig totalt taget ved næsen???
Kan de ikke bare teste med standard processorer så man kunne få et reelt billede af gennemsnits ydelsen?
Er træt af at have købt to processorer og bundkort, og ingen af dem kan noget i nærheden af hvad man læser i tests.
FANDENS!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har et abit aa8 3. eye, asus P5AD2-E/P, en 530 og en 650
Kører med kingston hyperX pc5400

Nogen der har mulighed for at stille multiplier så fsb kan komme over 1066? Har haft den på omkring 1000 og der var der ikke noget der var stabilt...snøft


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2005 11:34:57
Svar/Indlæg:
6531/410
P5AD2-E/P
kan du stille multiplier på

under cpu opsætning helt i bunden "den er gemt man kan kun se den når man køre helt ned i bunden"
i speed stepping
valg muligheder

auto
off
maximum
minimum

sætter man den til minimun køre den laveste x hele tiden




Empty
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2005 12:03:44
Svar/Indlæg:
91/26
--> #0

Nu ligger landet jo sådan at vi tester ganske almindeligt hardware her på siden, det er måske ikke alt der kan købes lige når testen bliver uploaded, men det kommer i forretningerne inden for en overskuelig fremtid.

Nu har jeg lige læst testen af Fatal1ty og P5AD2-E/P, det eneste der måske er lidt vildt i de test, er at Lockheed har fået fat i en Intel P4EE Socket 775 Gallatin 3.46GHz . :p

Ellers synes jeg at vores test her på siden er meget seriøse
og vi holder os nemlig fra at teste "Engineer samples" og hvis det endeligt sker, så bliver det meldt klart ud. ;)

Du må endeligt ikke opfatte dette indlæg som værende negativt, tværtimod. Har du købt lignende hardware som vi har testet er du altid velkommen til at kontakte skribenten der står bag testen, og så spørge ham til råds, i dette tilfælde Lockheed.

Jeg håber at du får glæde af det indkøbte hardware og glæder mig til at se hvad du kan hive ud af det.

/ Empty



Banko
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2005 14:27:52
Svar/Indlæg:
79/33
Det er også lige min pointe, at noget af hardwaren der bruges til at teste med er det som almindelige mennesker køber for de penge de nu har, men i testene bliver der så lige brugt et enkelt stykke hardware, som yder langt bedre end det man lige køber, med mindre man bruger en mindre formue på nyt system. Hvis man så vil prøve nogle af de samme indstillinger, så kan ens system ingen ting. f.eks. hvis man har en processor, hvor multiplieren ikke kan stilles på. Man har købt en 3,4 som man har giver næsten 3000 for, og så kan man hæve fsb til 235 før maskinen ikke vil starte overhovedet. Sammenlagt er der blevet brugt ca. 15000 og man havde et ønske om at komme op på eller over 1066 fsb, som en del mener er en magisk grænse for P4, hvor båndbredde og det hele lige stiger en ekstra tand, men det skete ikke.

Skal nok prøve at kontakte Lockhead og høre om han vil hjælpe lidt med noget opsætning.
Og nej jeg er ikke negativ. Er glad for noget respons so jeg har fået fra jer begge to. Det er konstruktivt, og det kan man bruge til noget. Spørge andre til råds som ved mere end en selv. sådan vil det næsten altid være. Så tak for hjælpen. Har lidt at gå videre med.



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2005 14:37:55
Svar/Indlæg:
1262/95
Det har altid været et faktum at vil man overclocke mest muligt, så kan man ikke gå på kompromis med prisen. Du kan ikke bruge 3K på en CPU og så 400 på et bundkort og forvente at kunne OC 25% eller 50%.

Jeg er sikker på Lockheed vil give dig et par råd, men du kan evt. også søge lidt i vores forum, det skulle ikke undre mig at der sidder et par stykker herinde med de bundkort du nævner.



Banko
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2005 14:49:13
Svar/Indlæg:
79/33
En computer med følgende:
P5AD2-E/Premium
P4-650
KingstonhyperX PC5400 2X512
Chill 510W
Asus-Ex600XT grafikkort
S-ata diske

Er det ikke ok hardware mhs. til at skulle kunne presse lidt mere end std. ud af en maskine?

Skal nok kontakte Lockhead...prøver dog lige lidt mere selv inden jeg griber nødkontakten 🙂





perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2005 15:57:50
Svar/Indlæg:
1304/117
Måske OT, men ikke alle ES er "vildt bedre". Har set flere 3,4 ES (et 550 tror jeg) som kunne ikke over 3,8 ved 1,5Vcore.

Den 530 som jeg lige har købt af Sajmon har rendt 4100mhz ved 1.425Vcore i hans setup. jeg skal først skaffe et GFX til, og så ser vi DFI power :e

Det går meget an på hvis du er "heldig" eller "heldig". Jeg fortrækker at købe brugt overclockers, da jeg er en lille smule heldiger end Fedtmule.