Superbruger
Tilføjet:
25-03-2005 15:42:59
Svar/Indlæg:
41/13
Jeg frygter, at jeg har brændt mit GFX (GeForce FX 5900 ultra) af - havde mit vandkølingsanlæg til rep., og monterede derfor det oprindelige luftkøling. Men der kom artifacts (blå lodrette striber) under post (dog ikke i BIOS?), og computeren kunne ikke starte windows (XP) op - frøs lige før desktop-billedet kom op.
Jeg har så prøvet med et andet grafikkort (GeForce 2 MMX), og så virker computeren fint.
Jeg kan heller ikke få kortet til at virke efter at have monteret vandkøling igen (samme fejl som beskrevet overfor) - er min værste frygt velbegrundet, og skal jeg ud og invistere igen?
Hvis jeg så skal have nyt GFX, vil jeg gerne have lidt råd: Hvad fa'en skal jeg vælge?
Jeg vil gerne have eet, der mindst yder som det gamle - GeForce Fx5900 Ultra, 256 mb ram, AGP, VIVO - jeg er villig til at lægge omkring 2k i projektet, og jeg skal have vandkøling på (har jeg i forvejen).
Hvad ville det koste, hvis jeg valgte at konvertere til PCI-E / PCI-E 16 / PCI-64 (så skal jeg også have nyt MB), og hvad ville være bedst af nævnte formater?
Jeg håber, der er nogen med lidt forstand på dette, der gider hjælpe, det' sku ikke nemt at skulle sætte sig ind i denne jungle af formater/mærker/modeller - så på forhånd tak.